top
משתלם או לא? ליברה חברה לביטוח סקירה מקיפה
whitebg bigarrow bigarrow

רוצה הצעה משתלמת לביטוח?

    קראתי ואישרתי את פרטי התקנון

    משתלם או לא? ליברה חברה לביטוח

    סקירה מקיפה

    יש לה פרסומות מעולות, אתר אינטרנט חדשני המאפשר לעשות ביטוח במהירות דרך הסמארטפון או המחשב ושלל הבטחות כמו ביטוח בהתאמה אישית וחלוקת רווחים עם הלקוחות. בחברת ליברה ביטוח מבטיחים שהם "משנים סדרי ביטוח", אבל האם הביטוח שלהם באמת משתלם? החלטנו לבדוק.

    מי את ליברה?

    ליברה היא חברת הביטוח ה"דיגיטלית" הראשונה שנוסדה (2017) והחלה לשווק את עצמה באוקטובר 2018. המטרה של החברה היא למכור ביטוחים אך ורק באמצעות הדיגיטל, ובכך בעצם להוריד את המחירים ולהנגיש לכלל הישראלים את האפשרות לרכוש ביטוח בדרך מהירה ופשוטה (למידע נוסף על חברות ביטוח דיגיטליות לחצו כאן)

    בנוסף לרכישה מהירה דרך האינטרנט, רוב השירות של החברה הוא דרך ה"אזור האישי" באתר. תוכלו להזמין חילוץ, לשוחח בצ'אט עם נציג החברה ואפילו להגיש תביעה בקלות.

    הביטוחים של ליברה

    נכון לרגע זה, ליברה ביטוח (libra) מציעה שלושה סוגים של ביטוחים; ביטוח רכב, דירה ועסק, וכבר יש לה תכניות לשווק ביטוחים נוספים. הדובדבן שבקצפת הוא בהחלט ביטוח הרכב, שבחברה עשו את הכל כדי לשווק אותו בכובע של ביטוח זול ומותאם אישית.

    ביטוח רכב

    הדרך הטובה ביותר לבדוק מחיר של ביטוח רכב היא בעצם לעשות השוואה ולרכוש אחד, ופה אנחנו חייבים לציין לשבח את הדרך שבה ליברה מאפשרת לעשות ביטוח. שלוש דקות על השעון, ויש לכם ביטוח.

    מה לגבי המחיר? 

    ההשוואה נעשתה בין חמש חברות ביטוח שונות. ולצערנו, למרות ההבטחות של ליברה, המחיר שהם הציעו לא כל כך זול ומצאנו מחירים טובים יותר.

    כשעשינו את ההשוואה, הממשק החדשני לרכישת ביטוח של ליברה הציג בפנינו שאלות שלא שאלו אותנו באף חברה אחרת. נשאלנו אם היו לנו תביעות בעשר השנים האחרונות (בשאר החברות שאלו לגבי השלוש האחרונות), אם יש לנו ילדים, אם אנחנו מקפידים לקחת את הרכב למוסך בזמן ואפילו ביקשו מאתנו לשלוח תמונות של הרכב. הכל במטרה להוזיל ככל הניתן את מחיר הביטוח.

    לא היינו נגד, זרמנו עם השאלות והבקשות (אגב, גם אם תרצו לא תוכלו להמשיך בתהליך בלי לשתף פעולה) וענינו את התשובות שלדעתנו יורידו את מחיר הביטוח (אין תביעות והרכב במוסך בכל טיפול, כמו שעון) – לא עזר.

    חובה + צד ג'

     בדקנו שלושה רכבים שונים בכל הקטגוריות הנפוצות (מיני, מיני משפחתית ומשפחתית רגילה), ואלו הפערים שמצאנו:

    1) בקטגוריית המיני, בדקנו רכב מסוג סוזוקי אלטו. הפער שמצאנו בין הביטוח הזול ביותר לביטוח שהוצע לנו על-ידי ליברה חברה לביטוח הוא 379 ש"ח (2,220 ש"ח לעומת 2,599 ש"ח). הפוליסה היקרה ביותר שמצאנו היא במחיר 2821 ש"ח.

    2) בקטגוריית המיני משפחתית, בדקנו רכב מסוג פולקסווגן פולו. הפער שמצאנו בין הביטוח הזול ביותר לבין ליברה הוא 106 ש"ח (2,903 ש"ח לעומת 3,009 ש"ח). המחיר היקר ביותר 3,432 ש"ח.

    3) בקטגוריית הרכב המשפחתי, בדקנו רכב מסוג טויטה קורולה חדשה דנדשה. הפער בין הביטוח הזול ביותר לזה של הנבדקת הוא 350 ש"ח (2,936 ש"ח לעומת 3,286 ש"ח) והביטוח היקר ביותר עולה 3,644 ש"ח.

    חובה + מקיף

    גם הפעם החלטנו לבדוק שלושה רכבים (שונים) משלושת הקטגוריות הנפוצות. נחשו מה? גם הפעם מצאנו מחירים זולים יותר, ורכב אחד ליברה בכלל לא הסכימה לבטח.

    אלו הפערים שמצאנו:

    1) בקטגוריית המיני, בדקנו קיה פיקנטו. הפער שמצאנו בין הביטוח הזול ביותר לבין חברת ליברה ביטוח הוא 204 ש"ח (2,459 ש"ח לעומת 2,653 ש"ח) הביטוח היקר ביותר עלה 3,167 ש"ח. 

    2) בקטגוריית המיני משפחתית, בדקנו רכב מסוג יונדאי I-20. הפער שמצאנו בין הביטוח הזול ביותר לבין libra ביטוח הוא נמוך מאוד (28 ש"ח) ואכן, במקרה הזה החברה עמדה (כמעט) בהתחייבותה לספק מחיר זול. המחיר הנמוך ביותר 3,324 ש"ח והגבוה ביותר 4,538 ש"ח. ליברה הציעו לנו 3,352 ש"ח.

    3) בקטגוריית הרכב המשפחתי, החלטנו לנסות לבטח הפעם רכב יוקרתי מסוג טויוטה לאנד קרוזר. ולצערנו הרב, בליברה עדיין לא הייתה אפשרות לבטח אותנו.

     

    שימו לב – קיים סיכוי שהמחיר שתקבלו יהיה נמוך או גבוה יותר בהתאם לסוג הביטוח שתרצו לעשות, סוג הרכב, שנת ייצור והנהג בפועל (מין, ותק נהיגה וכו'). אנחנו ממליצים לכם לבדוק בממשק של ליברה ולקבל הצעת מחיר לרכב שלכם, זה לוקח ממש כמה דקות ואין לכם מה להפסיד.

    מקיף או צד ג' ? לחצו על הקישור כדי לדעת איזה ביטוח רכב כדאי לעשות.

     

    ניוד ביטוחי רכב – המצאה חדשה מבית היוצר של "ליברה"

    כחברת ביטוח חדשנית, ליברה מנסה בכל עת לשפר את השירות ולהגדיל את כמות הלקוחות שלה. והרעיון החדש הוא לאפשר ללקוחות "לנייד" את ביטוח הרכב שלהם בדיוק כמו שעוברים בקלות היום ומתניידים בין חברות סלולר, אינטרנט ותקשורת. 

    מעט מאוד אנשים מחליפים ביטוח רכב במהלך תקופת הביטוח, ובצדק. הביורוקרטיה מול חברות הביטוח בנוגע לביטול פוליסה יכולה לשגע פילים. וליברה, מוכנה לקחת על עצמה את ביטול הפוליסה בחברת הביטוח הישנה אם תבטיחו לעבור אליה.

    הנהלת החברה, סומכת על המחירים התחרותיים, המיתוג שלה ועל העובדה שכעת היא נחשבת ל"דבר החם" בעולם הביטוח כדי למשוך לקוחות לבדוק האם הם יכולים לעבור וכמה הם יוכלו לחסוך כתוצאה מהמהלך.

    אבל, לא הכל ורוד – חברות הביטוח רשאיות לבקש קנסות עבור ביטול הפוליסה הקיימת וכתוצאה לייקר את מחיר ביטוח הרכב החדש בחברה החדשה. דבר שעד עכשיו רוב החברות לא היו עושות כי פשוט אף אחד לא "מנייד" ביטוח רכב אלא רק מבטל אותו במקרה של מכירת רכב / החלפה וכד'.

    מעניין יהיה לראות איך הדבר הזה יעבוד וכמה זמן ייקח לחברות האחרות להדביק את הפער וליצור גם כן את האפשרות לנייד אליהן ביטוחי רכב מחברות אחרות.

    ביטוח דירה

    השאלון לקבלת הצעה לביטוח דירה קצת ארוך (מעל חמש דקות) וגם במקרה הזה שאלו אותנו שאלות שלא שאלו אותנו בשום חברת ביטוח אחרת. אבל, במקרה הזה, ההצעה שקיבלנו מליברה לביטוח הייתה באמת טובה.

    מה המחיר? 

    ההצעה שקיבלנו היא 801 ש"ח, והמחיר הזול ביותר שהצלחנו להשיג הוא 432 ש"ח (נמוך יותר בכמעט 50%) והגבוה ביותר 845 ש"ח. בכל המקרים ביקשנו הצעה לביטוח מבנה ותכולת הדירה בשווי 100,000 ש"ח ודיברנו על דירה בקומה השלישית מתוך ארבע בבניין משותף.

    טיפ קטן לרוכשים של ביטוח זה; אם אתם עושים השוואת מחירים לביטוח משכנתא – אל תשכחו לציין זאת, זה משפיע על המחיר לטובה.

    ביטוח עסק

    ביטוח עסק זה משהו שכמעט בלתי אפשרי להשוות בין חברות ביטוח. מכיוון שלכל עסק יש את המאפיינים הייחודיים שלו, לא נצליח להמחיש לכם את ההבדל במחירים בין חברות הביטוח השונות. אך גם כאן, אם אתם מחפשים ביטוח לעסק שלכם בדקו בכמה חברות לפני שאתם סוגרים עסקה.

    ביטוחים נוספים

    בליברה מוסיפים כל הזמן ביטוחים חדשים ובנוסף לביטוח הרכב, הדירה והעסק איתם החברה התחילה את הפעילות ניתן לרכוש היום גם ביטוח נסיעות לחו"ל, ביטוח חיות מחמד, ביטוח חיים וביטוח משכנתא.

    ליברה ביטוח חוות דעת בעד ונגד

    חוות דעת בעד

    תראו, ליברה הביאה איתה חדשנות לעולם הביטוח. והחדשנות הזו הביאה איתה הרבה דברים טובים כמו ייעול תהליך רכישת ביטוח אונליין (הרבה יותר קל מבעבר לעשות ביטוח דרך האינטרנט) והוזלת מחירי הביטוח – ברוב החברות הגדולות.

    הרעיון של "ביטוח פרסונלי" צפוי להביא איתו בעתיד הרבה דברים חיוביים. לדעתנו, לא רחוק היום שמכשירים כמו "מובילאיי", המתריעים מפני סכנה בזמן נהיגה יהיו חובה בכל רכב, ואפילו ישדרו לחברות הביטוח את אופי הנהיגה שלכם. וגם יקבעו את המחיר. 

    יש שלושה יתרונות חזקים לחברה החדשה:

    1) היא מבטיחה לשלם לכם תוך 48 שעות מרגע שהגשתם את התביעה. בהחלט הישג חסר תקדים ושווה מאוד לבדוק בעוד כמה שנים האם היא עמדה בהתחייבות שלה. 

    בעבר, שאני הגשתי תביעה לחברת הביטוח שלי הייתי צריך להוציא מהכיס שלי עשרות אלפי שקלים, ואת הכסף קיבלתי בחזרה רק אחרי כמה חודשים. מרתיח.

    2) היא לא תעלה את גובה הפרמיה אוטומטית אם תתבעו אותה. להבדיל מחברות ביטוח אחרות שמעלות לכם את המחיר לשנה הבאה ברגע שביקשתם כסף שמגיע לכם. הזוי, לא?

    3) בליברה באמת משתדלים להבין מהם הצרכים של הלקוחות וליצור כיסויים שיתאימו לכל המבוטחים. לדוגמה, אם תעשו ביטוח לרכב תוכלו ליהנות גם מכיסוי בלעדי ל"פגע וברח", ככה שאם יום אחד קלטתם שהורידו לכם את המראה ולא השאירו פתק, תוכלו לקבל כסף על התיקון בחזרה.

    4) ליברה ביטוח משתפת אתכם ברווחים, והאמת שזה אחד הרעיונות הטובים והגאוניים ביותר שנתקלנו בהם. עוד לפני שהחלטתם לרכוש את הביטוח ליברה תודיע לכם כי מגיע לכם "ליברות", שהם בעצם מעיין מטבעות דיגיטליים בהם תוכלו להשתמש כשתרצו לחדש את הביטוח.

    מספר ה"ליברות" שתקבלו תלוי בשווי הביטוח שתרכשו. ככל שהמחיר גבוה יותר, ככה תקבלו זיכוי גדול יותר לרכישה הבאה. דרך נפלאה של חברת הביטוח לשמר לקוחות שנים קדימה.

    אנחנו בעד, ונותנים חוות דעת טובה לליברה על השינוי שהיא הביאה איתה. ברגע שהחברה התחילה לפרסם את הדרך שלה למכירת ביטוח גם "הפניקס" ו "AIG"  יצאו בביטוחי "לואו קוסט" (low cost).

    חוות דעת נגד

    כל עוד החברה לא יכולה להציע באמת מחירים אטרקטיביים ביחס לחברות המתחרות, המעטפת של ביטוח זול בהתאמה אישית פשוט לא הוגנת. כן כן, השוק חופשי, וכל חברה יכולה לפרסם את עצמה איך שהיא רוצה (כמעט). אבל חשוב שהמחירים שליברה מציעים יהיו נמוכים משאר חברות הביטוח בכל הקטגוריות.

    אם תמלאו את אחד מהשאלונים של ליברה ביטוח באמת תרגישו שהם מנסים לעשות הכל כדי לתת לכם הצעה מעולה, וחלק גדול מאוד מאלו שמתחילים את התהליך גם עושים שם בסוף פוליסה. לכן, ההמלצה שלנו היא לבדוק הצעות מחיר בעוד מקומות לפני שמסיימים את התהליך לגמרי. 

    יש גם חסרונות:

    לא ברור אם החברה תצליח לעמוד בהתחייבויות שלה בטווח הארוך. קראתם כבר שהם מבטיחים לשלם תוך 48 שעות ושכל השירות (כולל חילוץ והגשת תביעה) מתבצע דרך האתר, מה יקרה שמספר המבוטחים בחברה יעלה? (כרגע מדובר על אלפים בודדים של לקוחות). נקווה מאוד שהם יצליחו לעמוד במשימה.

    לסיכום

    בישראל יש 3.5 מיליון רכבים, וכולם צריכים ביטוח. הדבר האבסורד ביותר בשוק הביטוח רכב, שרוב הלקוחות נוהגים לחדש את הביטוח שלהם באותה חברה שהם רכשו בה בעבר. מתוך עצלות ומתוך אמונה שהם כבר עשו את הבחירה הטובה ביותר.

    אתם הגעתם לקרוא את המאמר הזה כי אתם מחפשים לרכוש ביטוח חדש או להחליף את הקיים, וזה מעולה. רק שימו לב שאתם בוחרים נכון ורוכשים ביטוח טוב, ובמחיר זול באמת. בחלק מהמקרים ליברה ביטוח יכולה לספק את הסחורה אבל בחלק מהמקרים תוכלו למצוא ביטוח אטרקטיבי יותר במקום אחר.

    close

    תקנון לורם

    בדיקה בדיקה

    popimg

    אנחנו כאן בשבילך

      קראתי ואישרתי את פרטי התקנון

      popimg