top
whitebg bigarrow bigarrow

רוצה לקבל הצעה משתלמת?

    קראתי ואישרתי את פרטי התקנון

    כל מה שצריך לדעת על ביטוח אופניים חשמליים

    הן נכנסו לחיינו במהירות שיא וכבשו את הכבישים ואת המדרכות בסערה – האופניים החשמליים. אבל עם סכנות שכמעט שוות לרכיבה על קטנוע, הדבר היחיד שחסר ואתם מוכרחים לעשות הוא ביטוח אופניים חשמליים. גם אם זה במסגרת החוק, וגם אם לא.

    הכלים החשמליים האלו נוסעים במהירות וגם אם אתם מרגישים מוגנים, הרכיבה באופניים מסוכנת ממש כמו רכיבה על אופנוע, ואני בטוח שלא הייתם רוכבים על אופנוע בלי ביטוח.

    למה כדאי לעשות ביטוח אופניים חשמליים?

    יש כמה סיבות שבגללן אתם ממש חייבים לעשות ביטוח אבל יש שתיים חשובות במיוחד. הראשונה היא הסטטיסטיקה של כמות הנפגעים וההרוגים אשר מכפילה את עצמה מדי שנה, והשנייה היא שאתם פשוט לא מבוטחים במידה וקורה לכם או למישהו אחר משהו כתוצאה מתאונה. וזה לא משהו שאנחנו רוצים שיקרה.

    כדי להעלות את המודעות והחשיבות של רכיבה בטוחה על אופניים, "גלובס" ובית החולים איכילוב התחילו לדווח על מספר הנפגעים שמגיעים לבית החולים כתוצאה מתאונות קורקינט ואופניים חשמליים (לצפייה בדיווח). לצערנו מספר הרוכבים שנפגעים כתוצאה מתאונות ממשיך לעלות, וביטוח הוא כבר ממש בגדר חובה.

    סטטיסטיקה עצובה של כמות נפגעים בתאונות אופניים

    הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עוקבת בקפידה אחרי כל המתרחש בגזרת הנפגעים כתוצאה מתאונות אופניים חשמליים והממצאים שלה לא יגרמו לכם לחייך – מספר הפצועים וההרוגים מוכפל מדי שנה. בנוסף, גם המשרד לביטחון פנים עשה בדיקה משלו ומלא כי כל אדם רביעי נפגע בעצמו או מכיר אדם אחר שנפגע כתוצאה מפגיעה של אופניים חשמליים. 

    "חשוב מאוד לעשות ביטוח אופניים חשמליים, זה שווה את זה"

    בשיחה שעשינו עם איתן, שהיה צריך לעבור חודשים של שיקום בגלל תאונה שקרתה במרכז רעננה הצלחנו להבין את הסיבה האמיתית לעשות בביטוח.

    "אני מודה שגם אני חטאתי. סוף סוף הייתה לי את האפשרות להיפטר מהפקקים המטורפים האלו. אז קניתי אופניים חשמליים ורכבתי שנים ארוכות ללא קסדה או ביטוח. הייתי אידיוט. רוב הזמן  שרכבתי לא קרה שנפגעתי בצורה רצינית, אולי שריטה או שתיים".

    "לעולם לא חשבתי שזה יקרה לי אבל אחרי כמעט חמש שנים שאני רוכב על אופניים, החלקתי וריסקתי את כל יד ימין. מכף היד ועד לכתף. הייתי צריך לעבור חודשים של טיפולים שעלו לי יותר מ 40,000 שקל. תכלס, בדיעבד הכי קל להגיד אבל חשוב מאוד לעשות ביטוח אופניים חשמליים, זה שווה את זה"

    בין אם אתם תפגעו וחלילה יקרה לכם משהו ובין אם פגעתם באדם אחר והוא נפצע בזמן שרכבתם על האופניים החשמליים שלכם, חשוב שיהיה לכם ביטוח שיכסה את הנזקים במקרה הצורך. ממש כמו בנסיעה ברכב, הסכנות הבריאותיות והכלכליות הן גדולות אז לא שווה לכם לקחת את הסיכון. 

    בחלק הבא נחשוף בפניכם שני מקרים בהם רוכבי אופניים נשארו בלי כלום אחרי תאונה. אם אתם עדיין לא בטוחים, אחרי שתקראו את זה תבינו למה כדאי לכם לעשות ביטוח לאופניים חשמליים.

    "בכל יום נפגעים לפחות 5 בני אדם באורח קשה – רוכבים והולכי רגל"

    החוק לביטוח חובה עדיין לא עבר בכנסת, אבל הוא בדרך

    למקרה ששאלתם את עצמכם, עדיין אין חוק ביטוח אופניים חשמליים שמחייב את הרוכבים לבטח את עצמם כמו ביטוח חובה לנסיעה ברכב או באופנוע אך זה עניין של זמן. העלייה במספר התאונות והנפגעים בגלל תאונות תאלץ את המדינה במוקדם או במאוחר לחייב הרוכבים על אופניים לעשות ביטוח. 

    בואו ניקח לדוגמה מקרה ראשון – אדם מבוגר נפגע כשהלך במדרכה מאופניים וכתוצאה מהפגיעה התאשפז בבית חולים ועלויות הטיפול בו הסתכמו בעשרות אלפי שקלים. מי ישלם את העלויות – קופת חולים או ביטוח לאומי? אף אחד מהשניים. לא עבר הרבה זמן עד שניסו להפיל את התשלום על הפוגע (בצדק), אך במידה ואין לו ביטוח, ואין לו כסף לשלם. הנפגע נמצא בבעיה. בית החולים עדיין דורש את התשלום שלו.

    במקרה אחר, בתחילת שנת 2018, רוכבת אופניים חשמליים אשר נפגעה מרכב וספגה פגיעות מרובות ניסתה לתבוע את חברת הביטוח של הרכב הפוגע והתביעה שלה נדחתה על הסף. שופט בית משפט השלום קבע כי אופניים חשמליים הם רכב מנועי המחייב ביטוח חובה. מאז, שופטי בית המשפט העליון כבר הספיקו לקבוע ברוב של שניים נגד אחד שאופניים חשמליים הם לא כלי רכב מנועי.

    כמה זמן לדעתכם ייקח עד שהחוק לביטוח חובה לאופניים חשמליים יעבור? אמנם הבירוקרטיה במדינה שלנו לא משהו, אבל בסוף דברים קורים. צרו אתנו קשר וקבלו הצעה מעולה מבין חברות הביטוח. 

    הסוגים השונים והמחיר של ביטוח אופניים חשמליים

    המחיר של הביטוח לא יקר במיוחד. בהתחשב בזה שעל אופניים אין כמעט הוצאות (דלק, טסט שנתי וכו') כמו שיש על רכב, ההוצאה היא יחסית נמוכה. 

    מחירים של פוליסות ביטוח משתנים לפי הכיסויים שאתם שתחליטו שיהיו בפוליסה שלכם. נכון לכתיבת שורות אלו, יש שני סוגים כיסויים שונים שחברות הביטוח השונות מציעות ללקוחות; ביטוח תאונות אישיות הכולל פיצוי כספי עבור פציעות שנגרמו כתוצאה מרכיבה על אופניים חשמליים וביטוח צד ג' אופניים חשמליים המכסה פגיעות שנגרמו לאדם או רכוש כתוצאה מהפגיעה.

    כיסוי מפני תאונות אישיות

    לביטוח תאונות אישיות יצא שם רע בעקבות לא מעט מקרים שנציגי חברות ביטוח "דחפו" ללקוחות את הביטוח הזה שלא לצורך. אבל אם אתם רוכבים, יכול להיות שכדאי שיהיה לכם ביטוח כזה.

    תחשבו על זה לרגע – אם רכבתם לעבודה עם האופניים ובטעות החלקתם ושברתם את הרגל, מדובר על חודשיים (במקרה הטוב) בהם אתם מרותקים לכיסא בבית ולא יכולים ללכת לעבודה. לא הייתם רוצים לקבל פיצוי כלשהו מחברת הביטוח שיעזור לכם עם ההוצאות?

    במקרה וחס וחלילה קרה לכם משהו בגלל תאונה, חשוב שיהיה לכם כסף לטיפולים רפואיים ולתקופה בה תצטרכו לנוח ולא תוכלו לעבוד. ביטוח תאונות אישיות לאופניים חשמליים אשר מותאם לרוכבים מעניק פיצוי שמתחיל מ 10,000 ש"ח במקרה של שבר ועד 250,000 ש"ח במקרה של נכות או מוות חלילה.

    כמו כן, העלות של הביטוח הזה לא תמיד זולה. לכן חשוב שתחשבו טוב עד כמה הפיצוי הזה ישרת אתכם בעת פציעה. אם יש לכם כסף שחסכתם בצד ובמקרה בו תצטרכו לנוח קצת בבית יהיה לכם מאיפה למשוך את הכסף – אולי כדאי לוותר עליו.

    ביטוח צד ג' אופניים חשמליים

    אם במקרה פגעתם באדם אחר או ברכוש שלו הדבר האחרון שאתם רוצים הוא להוציא כסף מהכיס שלכם כדי לשלם לנפגע. במקרה הטוב תצאו בנזק של כמה אלפי שקלים אבל במקרה הרע סכומי תביעה יכול להגיע למאות אלפי שקלים. 

    הביטוח היקר בין השניים הוא הביטוח לתאונות אישיות – יכול להגיע עד 150 ש"ח בכל חודש, תלוי בגיל המבוטח והכיסוי בו הוא מעוניין. ביטוח צד ג' הוא זול יותר ועולה כמה מאות שקלים בודדות בשנה. מבדיקה שערכנו מצאנו כי טווח המחירים לרוכב האופניים הממוצע הוא בין 670 ל 1300 ש"ח בשנה.

    במידה ואתם רוצים לקבל הצעת מחיר זולה עבור ביטוח לאופניים חשמליים צרו איתנו קשר.

    יש גם ביטוח גניבות לאופניים חשמליים

    אמנם קשה למצוא חברות וסוכנויות אשר מוכנות לבטח אופניים חשמליים מגניבה, אבל בהחלט יש מספר חברות שכן מאפשרות לכם לישון בשקט ולא להיכנס לפאניקה במידה והתעוררתם בבוקר וגיליתם את שגנבו לכם את האופניים.

    מכיוון שהעלות של אופניים חשמליים היא יחסית נמוכה מלכתחילה הרבה מהאנשים מעדיפים לא לבטח את האופניים שלהם ולהסתכן בקניית זוג חדש במידה ושדדו אותם. במידה ואתם לא מאותו סוג של אנשים וחשוב לכם לקנות את השינה השקטה שלכם, דברו איתנו.

    סיכום דבר – ביטוח אופניים חשמליים IN

    אין ספק, הכלים החשמליים שנכנסו לחיינו לפני מספר שנים – שינו אותם לגמרי. אבל הדרך שבה הם נכנסו והקלות ראש של כולנו בנושא, לוקה בחסר. שינוי חייב להגיע. 

    ביטוח חובה לכל רוכב זה עניין של זמן, ולא הרבה. גם אם תהיה פרצה בחוק או לא תהיה אכיפה, לבטח את עצמכם זו החלטה מאוד חשובה במידה ואתם רוכבים מדי פעם על האופניים. 

    המחיר הנמוך של הביטוח לא יכביד עליכם יותר מדי ויאפשר לכם לנסוע בשקט ברחבי העיר בה אתם גרים. גם במידה ויקרה משהו, חברת הביטוח תשלם. 

    אנחנו זמינים עבורכם לכל שאלה נוספת.

    close

    תקנון לורם

    בדיקה בדיקה

    popimg

    אנחנו כאן בשבילך

      קראתי ואישרתי את פרטי התקנון

      popimg