top
whitebg bigarrow bigarrow

רוצה לקבל הצעה משתלמת?

    קראתי ואישרתי את פרטי התקנון

    ביטוח אחריות מקצועית

    ככה תעשו ביטוח איכותי במחיר משתלם

    אם אתם כאן, כנראה שאתם צריכים ביטוח אחריות מקצועית. בעשר השנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר התביעות המשפטיות בגלל עבודה רשלנית או לא מקצועית. והתביעות האלו, פוגעות מאוד בהתנהלות היומיומית ויכולות להשבית לגמרי את הפעילות העסקית של כל אדם וחברה. 

    לכן, אם אתם בעלי עסק, תפקיד או מקצוע עם השלכות משמעותיות על האנשים להם אתם נותנים שירות, ביטוח איכותי שיכסה אתכם חשוב מאוד לשקט הנפשי והכלכלי שלכם. מעידה חד פעמית, שעשויה לקרות לכל אחד (גם אם קרתה בשוגג) יכולה לעלות לכם בהרבה דם יזע ודמעות. וכדאי לכם לדאוג לפוליסה שתשמור על הגב שלכם, כי עדיף שיהיה מישהו אחר שישלם את הפיצויים במקומכם במידה ותצטרכו.

    רגע לפני שאנחנו מגיעים לעיקר (איך למצוא פוליסת ביטוח במחיר מעולה), הנה קצת על הביטוח למי שלא מכיר:

    מה זה ביטוח אחריות מקצועית?

    הביטוח של בעלי מקצוע. כל מטרתו היא להגן על עליכם מפני תביעה כזו או אחרת שמישהו יחליט להגיש נגדכם בגלל עבודה לא מקצועית או שירות חסר שנתתם לו. היום מספיק אפילו שהתוצר שלכם לא ימצא חן בעיני הלקוח כדי שתהיו חשופים לתביעה ותשלומי פיצויים (כן, עד כדי כך). 

    מכיוון שכולנו מכוונים מלכתחילה לעשות את העבודה שלנו על הצד הטוב ביותר, ביטוח אחריות מקצועית יכסה וישלם על נזקים ופיצויים אם יהיו כאלה. בתנאי, שעשיתם את העבודה בתום לב ולא במטרה להזיק או לפגוע.

    בוא ניקח לדוגמה רופא מנתח שעשה ככל שביכולתו להציל מטופל בניתוח לב פתוח. כולנו יודעים שלא מדובר במשימה לא פשוטה קיים סיכוי מאוד גבוה שטעות קטנה יכולה לעלות בחיי המנותח. אם אכן קרה הדבר, ברור שהרופא לא התכוון לפגוע ולהרוג את המטופל אבל עדיין משפחתו עשויה לתבוע את אותו בגין גרימת מוות ברשלנות. בסכום של כמה מיליונים. 

    במידה והרופא מבוטח בביטוח אחריות מקצועית, חברת הביטוח תשלם כל סכום שייפסק לטובת התובעים. בקישור הזה לדוגמה תוכלו לראות פסק דין כנגד רופא שהתרשל בגובה מעל 300 אלף ש"ח. לכן, לא משנה אם אתם עורכי דין, אינסטלטורים או מעסים – טעות שלכם עשויה לפגוע משמעותית ברכוש או בנפש ולכן קריטי עבורכם לדאוג למטריית הגנה בדמות חברת ביטוח גדולה ומבוססת. תשלום חודשי נמוך ויש לכם גב.

    מי צריך לעשות ביטוח אחריות מקצועית?

    ביטוח הוא עניין של שקט נפשי אז כל מי שעובד עם אנשים או חברות ורוצה להיות מוגן צריך לעשות ביטוח כזה. בדרך כלל קהל היעד העיקרי של חברת הביטוח הוא עובדים עצמאיים ושכירים נושאי משרה או בעלי תפקיד בדרגה גבוהה בתאגידים וחברות. 

    עצמאיים רוכשים ביטוח מכיוון שאין חברה גדולה מאחוריהם שיכולה לשלם על עורכי דין, הוצאות משפטיות ופיצויים במידה וצריכים חברת ביטוח שתשלם במידה יהיו כאלו. נושאי משרה רוכשים ביטוח כדי להגן על עצמם לכל מקרה שלא יהיה מכיוון שההחלטות שלהם עשויות להשפיע על הרבה מאוד אנשים (למשל מנכ"ל של חברת תרופות שהחליט על שיווק של תרופה מסוימת שכשלה, עשוי למצוא את עצמו במרכזה של תביעה ייצוגית שמנה.

    לפעמים, גם עובדים שכירים במשרות רגילות מעדיפים לבטח את עצמם בביטוח אחריות מקצועית ולא להסתמך על החברה שבה הם עובדים שתגן עליהם אם וכאשר יקרה משהו. מאמני כושר, אדריכלים, מהנדסים, קבלני שיפוצים ומעסים הם רק חלק מבעלי תפקיד אשר מעדיפים לבטח את עצמם בנפרד, למרות שהחברה שהם עובדים בה אמורה להגן עליהם. לא תמיד ניתן להסתמך במאה אחוז שכך יהיה. 

    כמה עולה ביטוח אחריות מקצועית?

    כדי לענות על השאלה הזו יש כמה פרמטרים שצריכים לקחת בחשבון:

    זהות המבוטח – זהות המבוטח היא קריטריון חשוב לחברת הביטוח לפני שקובעים את מחיר הפרמיה החודשית. חלק מהדברים הנבדקים הם גיל, מין, עבר ביטוחי ועוד. ככל שהסיכון עולה, כך גם המחיר. (לדוגמה, מאמן כושר שנתבע בעבר ישלם יותר ממאמן שיש לו עבר ביטוחי נקי. ממש כמו בביטוח רכב).

    מקצוע – גם למקצוע יש השפעה ניכרת על כמה עולה ביטוח אחריות מקצועיות. קבלן שבנה בניין והתרשל יכול לגרום למותם בשוגג של עשרות בני אדם ולכן הביטוח עשוי להיות יקר. לעומת זאת, אם ניקח לדוגמה שוב את המאמן כושר, במקרה הגרוע ביותר הוא יכול לגרום לפציעה חוזרת באדם כך שהיקף התביעה אמור להיות נמוך יותר וכך גם המחיר של הביטוח.

    היקף הפוליסה – עד איזה סכום הייתם רוצים שחברת הביטוח תכסה תביעה נגדכם אם תהיה? ככל שהסכום נמוך יותר, כך גם המחיר של הפוליסה החודשית. כשאתם ניגשים לברר מול סוכנות או חברת ביטוח על עלות הביטוח, שימו לב שאינכם משלמים לשווא על כיסוי גבוה מאוד שאין לכם צורך בו.

    מחזור עסקים – יש לכם לקוח אחד או מאות לקוחות בכל חודש? ככל שכמות המכירות שלכם כעסק או כחברה גדולה יותר, גם המחיר של הפוליסה יהיה גבוה יותר. מהנדס עצמאי שעושה עסקה אחת בכל כמה חודשים לא ישלם את אותו מחיר על ביטוח כמו שחברת מהנדסים גדולה תשלם (במקרה כזה מחיר של ביטוח יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים).

    ככה יהיה לכם ביטוח איכותי במחיר משתלם

    זה לא סוד גדול, אלא רק עבודה קשה. בגלל המגוון הרחב של החברות והמקצועות שצריכים ביטוח אחריות מקצועית והשוני ביניהם, קיים פער גדול בין המחירים שחברות הביטוח מציעות לכל אינדיבידואל / חברה שפונים אליהן לקבלת הצעת מחיר.

    חברה אחת תציע לעורך דין, למשל פוליסה מאוד טובה וזולה ולאדריכל פוליסה יקרה יותר. וחברה אחרת, תציע בדיוק את ההפך. חברות הביטוח מחשבות את הסיכונים שלהן על סמך אירועי עבר ותביעות שהתקבלו בחברה – והתנאים בפוליסות השונות והמחיר של הביטוח משתנה בהתאם.

    כדי למצוא פוליסה טובה, איכותית ובמחיר משתלם, כל מה שתצטרכו לעשות הוא פשוט ליצור קשר עם כל חברות הביטוח ולקבל הצעות מחיר עבור הפעילות או המקצוע שאתם רוצים לבטח. מה שתצטרכו לקחת בחשבון זה היקף הכיסויים (מהו גובה הפיצוי המקסימלי), חריגים לפוליסה (באיזה מקרים חברת הביטוח לא תהיה מוכנה לשלם את הפיצוי במקומכם) ואת מחיר הפוליסה.

     מכיוון שיש לא מעט חברות שמציעות פוליסות שונות ומגוונות, פנייה אלינו תטיב עמכם בוודאות מכיוון שאנחנו בודקים עבורכם בין כל חברות הביטוח איזה פוליסה הכי מתאימה לפעילות העסקית שלכם, ודואגים לכם גם למחיר משתלם מכוח "מחיר קבוצתי"

    כדי למצוא ביטוח אחריות מקצועית במחיר שמתאים לכם צרו איתנו קשר, נשמח לבדוק עבורכם איזו חברת ביטוח מציעה את הפוליסה האטרקטיבית והמתאימה ביותר לצרכים שלכם.

    מה חשוב לבדוק לפני שעושים ביטוח מקצועי?

    ביטוח אחריות מקצועית מחולק לשני סוגים; עיקריים ביטוח מבוסס על מועד תביעה וביטוח המבוסס על מועד אירוע, ויש לשים לב איזו פוליסה רוכשים. 

    בפוליסה מבוססת על מועד תביעה התנאי הוא שחברת הביטוח תשלם את הפיצוי (אם נדרש) רק אם למבוטח היה ביטוח פעיל במועד הגשת התביעה. לדוגמה, אם עורך דין נתבע בגין רשלנות מקצועית ב 25/7/2019 על תיק שהוא ניהל אי שם בשנת 2016, חברת הביטוח תשלם רק אם העורך דין עדיין היה מבוטח אצלה במועד הגשת התביעה (25/7/2019). בפוליסה מבוססת על מועד אירוע, חברת הביטוח הייתה משלמת רק אם הלקוח היה מבוטח בזמן ניהול התיק (שנת 2016).

    במקרה אחד בית המשפט העליון פסק חלקית לטובתו של רופא שיניים שהועבר על-ידי סוכן הביטוח שלו מחברת ביטוח אחת לאחרת מבלי להסביר לו כפי שצריך את השינוי המהותי שבין שני הסוגים של הפוליסות הנ"ל. הרופא נתבע ע"י מטופלת שלו מהעבר והוחלט שהוא ישלם לה פיצוי בגובה 255,000 ש"ח + תוספת של 60,000 ש"ח שכר לעורך דין. 

    מכיוון שבזמן הגשת התביעה הרופא היה מבוטח בביטוח אחריות מקצועית על בסיס מועד האירוע וזו לא הסכימה לשלם את הפיצוי, פנה הרופא לחברת הביטוח הקודמת שביטחה אותו וזו טענה שהוא היה מבוטח אצלה בביטוח על בסיס מועד תביעה – כך שגם היא לא הסכימה לשלם את הפיצוי. לכתבה המלאה בגלובס לחצו כאן.

    בנוסף בית המשפט החליט להזהיר את ציבור המבוטחים בביטוחי אחריות ולבקש מהם לשמור על רצף ביטוחי ולהיות מודעים לסוג הפוליסה אותה רכשו.

    לסיכום

    ביטוח אחריות מקצועית חשוב מאוד לעצמאיים ולבעלי מקצוע בעלי השפעה ניכרת על חייהם או  הבריאות של הלקוחות שלהם. בזמן כתיבת הפוסט הזה אין חובה לאף בעל מקצוע לבטח את עצמו אך רבים אינם מהססים ופונים לחברת הביטוח כדי שיוכלו לישון בשקט. 

    כדי לקבל הצעה משתלמת לביטוח צרו אתנו קשר ונדאג למצוא עבורכם פוליסה מצוינת במחיר מעולה.

    close

    תקנון לורם

    בדיקה בדיקה

    popimg

    אנחנו כאן בשבילך

      קראתי ואישרתי את פרטי התקנון

      popimg