top
bg

למה צריך ביטוח בריאות?

למה צריך ביטוח בריאות?3 שאלות ומצאת ביטוח מעולה

למי הביטוח?

באיזה גיל?

עישון?

איזה ביטוח בריאות לחפש לך?

אנחנו תכף מוצאים לך ביטוח משתלם

למי הפוליסה?

קראתי ואישרתי את התקנון

אנא מלא שדות חובה!

מה משותף לכולנו בסופו של יום? כולנו רוצים שקט נפשי ומנה קטנה של וודאות וביטחון. ואם גם אתם חושבים לעצמכם למה צריך לעשות ביטוח בריאות פרטי, כנראה שאתם גם שייכים לכלל. 

אנו עוברים שלל אירועים בחיים שמלמדים אותנו כמה הם שבריריים ורואים כיצד אל מול התוכניות והחלומות שלנו, המציאות בפועל לא בהכרח תתחשב בנו. וכדי לקבל מידה כזו או אחרת של שליטה אל מול טבע זה של החיים, אנו מסתייעים בפתרונות ביטוח. 

לעתים, מדובר בפתרונות שמספקים לנו וודאות וביטחון בתחומים טריוויאליים למדי. ביטוח מקיף לרכב, למשל, מבטיח שנקבל החזר כספי על נזקים שייגרמו לרכב שלנו. ביטוח אחריות מקצועי מספק לנו הגנה משפטית באירועים בלתי צפויים בתחום המקצועי.

כל אלו הם כיסויים חשובים וראויים לכל ספק. עם זאת, ישנם מקרים בהם הביטוחים שלנו אינם מספקים לנו רק ביטחון, אלא הגנות בתרחישים הנסובים סביב חיים או מוות. זוהי כנראה הסיבה שגם בישראל, המתהדרת במערכת בריאות ציבורית מפותחת, נמצא שוק ביטוחי הבריאות בנסיקה אדירה.

מדובר בתופעה גלובלית רחבת היקף. יותר ויותר משפחות מבקשות לנהל את סיכוניהם לטווח הארוך ורוכשות הכנות ביטוחיות נרחבות בתחום הבריאות. אז למה בעצם ביטוח הבריאות הופך למוצר כה מבוקש בימים אלו? כאן, ננסה לגשת אל השאלה הזו ממספר היבטים.

העלייה בתוחלת החיים

בישראל לבדה, חלה עליה של עשרות אחוזים במספר רוכשי הביטוחים הפרטיים והמספרים ממשיכים לעלות ולהגיע לשיאים חסרי תקדים.

אחת הסיבות האפשריות לכך עשויה להיות פשוטה ומתבקשת – אנו פשוט חיים הרבה יותר זמן. ככל שתוחלת החיים עולה, כך הצורך בטיפולים רפואיים מורכבים ומצילי חיים עולה משמעותית. ככל שאנו מתבגרים, כך הסיכונים שלנו עולים ולכן, אנו זקוקים גם לכיסויים נרחבים יותר.

בעוד שמערכת הבריאות הציבורית מציעה לנו לא מעט בגזרה הזו, אנו רוצים ליהנות מאיכות חיים גבוהה ומחופש בחירה וכאן בדיוק נכנס לתמונה הביטוח הפרטי.

האפשרות ליהנות מטיפולים ברמה הגבוהה ביותר בארץ ובחו"ל ובנגישות וזמינות ששירותי הבריאות הממלכתיים לא יכולים לספק היא מפתה מאוד. ההבנה הזו כי אנו צפויים להאריך ימים גורמת ללא מעט מאיתנו לראות את הנולד ולהתחיל לייעד עתודות כבר היום לתרחישים של מחר.

בהתחשב בעובדה שעלויות הפרמיה שנשלם הן הנמוכות ביותר בגיל צעיר, אין כל פלא שרבים רוכשים את הפוליסה גם בעודם צעירים, בריאים וחיוניים.

הפער בין הקדמה הטכנולוגית למענה של המערכת הציבורית

מעולם, בכל ההיסטוריה של התרבות האנושית, לא עמדו לרשותנו כל כך הרבה כלים לשמירה על הבריאות שלנו.

מצבים רפואיים שבעבר היו קטלניים, ניתנים היום לפתרון פשוט על ידי ציוד ייעודי, הליך טיפולי מתקדם או מענה תרופתי.

הקידמה הזו לא רק מאפשרת להחזיק אנשים בחיים ולסייע להם להאריך ימים, אלא גם לשפר את איכות החיים הללו ולוודא כי נוכל להמשיך לעשות את כל הפעילויות החשובות לנו ולממש את עצמנו ככל הניתן גם בגיל מתקדם.

מטכנולוגיות דימות פורצות דרך ותותבים מתקדמים ועד להשתלת תאי גזע, תחום הרפואה מוביל חדשנות ללא הפסק.

הפער העצום שבין הקידמה המתפרצת הזו ובין אופיין המסורבל של מערכות ציבוריות מונוליתיות ומיושנות, כמו מערכת הבריאות הממלכתית, יוצרת עבורנו כמבוטחים לא מעט מורכבויות.

אנו רוצים לתת אמון במערכת הציבורית ששירתה אותנו נאמנה כל כך הרבה שנים, אך הרבה יותר מכך, אנו רוצים ליהנות מהפתרונות הטובים ביותר שיאפשרו לנו ליהנות מחיים ארוכים וטובים. 

חברות הביטוח מציעות כאן פתרון למילוי הפער הזה. היכן שביטוח הבריאות הממלכתי עוד לא הרים את הכפפה כדי לכלול פתרונות חדשים בשוק בהיצע הכיסויים שלו, נכנסות לתמונה חברות עם משאבים נרחבים וצוות צעיר ומעורה שיודע לזהות מגמות חדשות במהירות ולהציע לציבור כיסויים שעשויים לעניין אותו.

כך למשל, ייתכן מאוד שנוכל בעזרת הכיסוי הביטוחי הפרטי ליהנות מהליך אנדוסקופי מהיר ובטוח כדי לטפל במצב בריאותי שבמערכת הציבורית ידרוש ניתוח פולשני ומסוכן.

עם זאת, המענה לא חשוב רק כשמדובר בהבדלים כה דרמטיים. לעתים, מספיק שנוכל ליהנות ממכשירי שמיעה מתקדמים יותר או מטיפולים שיקומיים מקיפים ואינטנסיביים יותר אחרי פציעה כדי שאיכות החיים שלנו תשתפר באופן משמעותי ולדברים כמו אלו – אין מחיר.

גמישות רבה יותר בבחירת הפתרונות הרפואיים

על אף כל האמור כאן, חשוב לציין כי מערכת הבריאות הציבורית מציעה לא מעט פתרונות ברמה גבוהה.

קופת החולים מאפשרת לנו ליהנות היום מפיזיותרפיה, לקבל הביתה ציוד רפואי מתקדם ואפילו ליהנות מטיפולים הוליסטיים ופסיכולוגיים במסגרת קופת החולים במחיר שווה לכל כיס. בנוסף, היא עשויה לכסות לנו לא מעט טיפולים מצילי חיים גם במוסדות רפואיים בחול במידת הצורך. 

עם זאת, בכל צעד ושעל בדרך לקבל הכיסוי, אנו נתונים לשיקולים והנהלים של המערכת הרפואית הממלכתית ולעתים קרובות, הם עשויים להצר את צעדינו באופן משמעותי. השתלות בחו"ל, למשל, יינתנו רק כאשר לא קיימת אלטרנטיבה זמינה, או כאשר זמן ההמתנה לאלטרנטיבה בארץ הוא ארוך באופן שעשוי לסכן את המטופל.

בביטוח הפרטי, חופש הבחירה שלך הוא הרבה יותר נרחב ואינו דורש ממך לעמוד בקריטריונים של ועדות ממשלתיות. ניתן לבחור מתוך רשימה רחבת יריעה מומחים רפואיים מובילים בתחומם ומוסדות רפואיים פרטיים המאפשרים שהות נעימה יותר ואת הציוד הרפואי המתקדם ביותר שמוצע כיום למטופלים.

שירות מהיר ונגיש יותר מאי פעם

זהו כנראה אחד ההיבטים המובהקים והשכיחים ביותר בהם אנו נתקלים באופן שוטף בהתנהלות שלנו בקופת החולים. יתרה מכך, נראה שכל שחולף הזמן, המצב רק הולך ומחמיר.

ההשקעה ההולכת ופוחתת של המדינה במערכת הבריאות גורמת לעומס אדיר על המערכת וכתוצאה מכך, זמני ההמתנה לטיפולים ומפגשי ייעוץ ארוכים מאי פעם. ייתכן מאוד שכדי לפגוש רופא מומחה, ניאלץ להמתין חודשים רבים.

גם כשזה מגיע לניתוחים, זמני ההמתנה עשויים להיות לא פחות משערורייתיים. עבור ניתוחים אורתופדיים כמו החלפת מיניסקוס או מפרק ירך, אנו עשויים להמתין לעתים גם מעל חצי שנה בחלק מבתי החולים וגם כשמדובר בניתוחים קריטיים ומצילי חיים, אנו עשויים להמתין לעתים שבועות. 

גם כאן ביטוחי הבריאות הפרטיים תופסים מקום חשוב שהמדינה אינה מצליחה עוד להתמקם בו. דרך ביטוח הבריאות הפרטי נוכל להגיע אל הרופא הנדרש לנו ולתאם טווח רחב של טיפולים בהתראה קצרה מאוד. כך אנו מרוויחים מכל הכיוונים.

זה לא חייב לקרוע את הכיס

הסבר אפשרי נוסף לעלייה החדה במספר המבוטחים בפוליסות הפרטיות עשוי להיות כלכלי.

פוליסות הבריאות הפרטיות פשוט נעשו משתלמות יותר. הרפורמה המקיפה שנערכה בתחום שהסדירה אחת ולתמיד את כיסויי הפוליסות, מאפשרת כיום יותר מאי פעם להבין בדיוק אילו כיסויים כוללת הפוליסה, לדעת בקלות מה המחיר של ביטוח בריאות פרטי המשתלם ביותר ולרכוש אחד.

אם נסתייע בכלים המתאימים ובאנשי מקצוע מיומנים, נוכל להשיג מחירים משתלמים ותמורת כמה עשרות שקלים בחודש לכל בן משפחה, לרכוש ביטחון באחד מההיבטים המשמעותיים ביותר של חיינו.

מחד, נחסך לנו תסכול רב ולעתים גם לא מעט סבל עד שנקבל את המענה הנדרש לנו. מאידך, סביר להניח שאת הטיפול הקרוב נוכל לקבל מרופאים ומרכזים רפואיים טובים יותר מאלו שיוצעו לנו דרך קופת החולים.

popimg

אנחנו כאן בשבילך

    קראתי ואישרתי את פרטי התקנון

    popimg

    למי הביטוח?

    באיזה גיל?

    עישון?

    איזה ביטוח בריאות לחפש לך?

    אנחנו תכף מוצאים לך ביטוח משתלם

    למי הפוליסה?

    קראתי ואישרתי את התקנון

    אנא מלא שדות חובה!
    close

    תקנון לורם

    בדיקה בדיקה

    popimg

    אנחנו כאן בשבילך

      קראתי ואישרתי את פרטי התקנון

      popimg