top
האם כדאי לעשות ביטוח לקורקינט ואופניים חשמליים?
whitebg bigarrow bigarrow

רוצה הצעה משתלמת לביטוח?

    קראתי ואישרתי את פרטי התקנון

    האם כדאי לעשות ביטוח לקורקינט ואופניים חשמליים?

    בשנים האחרונות המודעות לסכנות הכרוכות ברכיבה על קורקינט ואופניים חשמליים עלתה ואיתה גם ההתעניינות ההולכת וגוברת לביטוח שיגן מפני אותן סכנות.

    איזה כיסויים קיימים לרוכבים על הכלים הדו-גלגליים? והאם באמת כדאי לעשות אותם? אל תאמינו לכל מה שמוכרים לכם, אתם הולכים להיות מופתעים.

    הביטוחים הקיימים לקורקינט ואופניים חשמליים 

    מדברים על כך הרבה בין כותלי בתי המשפט. מספר שופטים שניהלו תיקים בהם מעורבים רוכבי כלים חשמליים, והאחרונה שבהם השופטת חדוה וינבאום וולצקי קבעו כי קורקינט ואופניים חשמליים מחויבים בביטוח. אך לצערנו, נכון לכתיבת שורות אלו, עדיין אין התקדמות ממשית בנושא.

    אבל, יש ביטוחים שחברות הביטוח "הגדילו ראש" והתאימו אותם לצרכי הרוכבים. ואלו הם אותם ביטוחים;

    ביטוח מפני נזקים 

    רוב הרוכבים מעדיפים לוותר על הפקקים ומשתמשים באופניים או בקורקינטים שלהם ככלי תחבורה ראשי. ובעקבות כך משקיעים בכלים אלפי שקלים.

    מחיר של קורקינט או אופניים חשמליים מתחיל ב 1500 ש"ח ויכול גם להגיע ליותר מ 10,000 ש"ח. שבמקרה של תאונה, יכולים ללכת לפח.

    ביטוח מפני נזקים מכסה את הכלים החשמליים בשווי כולל של עד 20,000 ש"ח. כך שאם חלילה הייתם מעורבים בתאונה וכלי התחבורה שלכם נהרס – חברת הביטוח תשלם על כלי חדש.

    כיסוי חשוב, אך יש כיסויים חשובים יותר.

    כמו זה;

    ביטוח צד ג' לקורקינטים ואופניים

    כנראה הכיסוי החשוב ביותר מבין כל סוגי הביטוח לקורקינט חשמלי או אופניים חשמליים.

    ממש כמו בביטוח רכב, ביטוח צד ג' לקורקינט ואופניים מכסה נזקים שעשויים להיגרם לצד שלישי בעקבות התאונה (בגוף או ברכוש). ולא פעם, כתוצאה מתאונות נגרם נזק כבד לרכוש ולא עלינו, מוות של אדם כמו שקרה בנתניה בספטמבר 2020.

    אז הכי קל זה להגיד "לי זה לא יקרה" ולקבור את הראש בחול כמו בת יענה. אבל הסכנה ממשית. ואם חלילה תפגעו באדם וייגרם לו נזק – תצטרכו לשלם פיצויים שעשויים להגיע למאות אלפי שקלים. וגם פגיעה ברכוש, יכולה להסב לכיס שלכם נזק לא קטן.

    ביטוח צד ג' לקורקינטים ואופניים חשמליים מעניק כיסוי של עד 2,000,000 ש"ח (תלוי בחברה המבטחת ובפוליסה שתחליטו לרכוש). מדובר על כיסוי חשוב מאוד, ואין סיכוי שאתם רוכבים עוד מילימטר מבלי שיהיה לכם אותו.  

    אנחנו מציעים לעשות ביטוח לקורקינט או ביטוח לאופניים חשמליים על ידי פנייה לסוכנות ביטוח שיכולה לעשות עבורכם השוואה בין הפוליסות של כל חברות הביטוח. אבל, לא את כל הכיסויים הקיימים – רק את אלה שאתם צריכים לעשות באמת.

    ביטוח תאונות לרוכבי קורקינט ואופניים

    חלק מחברות הביטוח החלו לשווק ביטוחי תאונות אישיות בתור ביטוחים שגם יכולים להועיל לרוכבי דו גלגלי חשמלי. האמת, שהוא יכול להועיל בחלק מהמקרים אבל לא בטוח שהמחיר שלו יהיה שווה לכם את זה.

    כידוע, בביטוח תאונות חברת הביטוח משלמת פיצוי באם נגרם למבוטח נזק כלשהו (שברים, כוויות, נכות, הגעה למצב סיעוד או מוות). גובה הפיצוי, נקבע בהתאם לפרמיה החודשית שתשלמו ולפציעה שספגתם.

    לצורך העניין, חברת הראל היא בין החברות הבודדות שמציעות ביטוחי תאונות אישיות המתאימים לרוכבי דו גלגלי והיא מציעה אותם בארבעה מסלולים שונים; ארד, כסף, זהב ופלטינום. ככל שעולים ב"דרגת" הביטוח ככה סכום הפיצוי שתקבלו במקרה של אירוע ביטוחי עולה ומחיר הביטוח, יחד איתו. 

    אם ניקח לדוגמה את המסלול "זהב", שיכול להגיע ל 100 ש"ח תשלום בכל חודש, סכום הפיצוי שתקבלו עבור שברים (הפציעה השכיחה ביותר כתוצאה מרכיבה על קורקינט ואופניים חשמליים) הוא 20,000 ש"ח בלבד. זה נחמד, אבל לא משהו שישנה עבורכם את התמונה.

    הפציעה תישאר והפיצוי אמנם יכנס לחשבון הבנק בשלב מסוים, אבל יעלם מהר מאוד. עדיף שתרכבו בזהירות, על מסלולים ייעודים בלבד או בצד הימני של כביש עירוני, שמרו על החוקים והקפידו על חבישת קסדה טובה. ככה תהיו בטוחים ככל שניתן.

    ביטוח כנגד גניבה

    גניבות של קורקינטים ואופניים הם מכת מדינה ובכל יום שעובר נגנבים ברחבי הארץ עשרות כלים חשמליים כאלו.

    בעבר, הייתה חברה ששיווקה ביטוח לגניבה בכל מקום (כמו ביטוח מקיף לרכב). אבל כיום, ניתן לקבל כיסוי כנגד גניבה של קורקינט ואופניים רק במסגרת פוליסת ביטוח דירה ורק במידה וגנבו אותו מהבית. 

    אם ציפיתם שיהיה לכם ביטוח שיגן עליכם בזמן שהייתם בקניון וקשרתם את הקורקינט או את האופניים בחוץ – צר לנו לאכזב אתכם, נכון לעכשיו אין כזה. 

    אז האם כדאי לעשות את הביטוח?

    בהחלט! אבל כמו שציינו קודם לכן, תלוי איזה. ביטוח צד ג' הוא ביטוח ממש חשוב ועשוי להציל אתכם ממפולות כלכלית שקשה מאוד להתאושש ממנה במקרה בו נמצאתם אשמים בגרימת נזק לאדם או לרכוש כתוצאה מתאונה.

    ביטוח מפני נזקים לקורקינט ואופניים הוא תוספת נחמדה, אבל לא בכל מחיר ולא אם אתם יושבים כלכלית טוב במקרה של נזק אתם לא תצטרכו לקחת הלוואה כדי לתקן את כלי התחבורה שלכם או לקנות אחד חדש. 

    ביטוח גניבה לקורקינטים ואופניים שווה לעשות רק עם קניתם את הכלי שלכם בעלות גבוהה שווה לגנב לפרוץ לדירה שלכם בגללה ולגנוב אותו. ברוב הפעמים, גנבים שנכנסים לדירות לא מעוניינים באופניים או בקורקינטים חשמליים אלא בתכשיטים, כסף, מוצרי חשמל וכד').

    ביטוח תאונות אישיות לרוכבים זה כבר דילמה אחרת שבשביל לקבל החלטה בגינה תצטרכו לעשות שקלול של כמה וכמה גורמים;

    – האם אתם רוכבים זהירים?

    אם כן הסיכוי שלכם להיפצע נמוך וגם אם חלילה תיפלו במהירות נמוכה – כמה שפשופים לא יזכו אתכם בפיצוי כלשהו ולא בטוח שכדאי לכם לעשות ביטוח

    אם אתם חובבי אקסטרים וחושבים שרכיבה על אופניים חשמליים זו חוויה שצריך להפיק ממנה אדרנלין – כדאי לשקול ביטוח.

    – עד כמה פציעה משפיעה עליכם כלכלית? 

    פציעה חמורה מצריכה זמן התאוששות מסוים שסביר להניח לא תוכלו לעבוד בו ויהיה לכם קשה עד בלתי אפשרי להתפרנס בתקופה הזו.

    אם אתם "בקושי סוגרים את החודש", אין לכם חסכונות והעבודה שלכם מצריכה מאמץ פיזי – יכול להיות שכדאי לכם לעשות ביטוח תאונות אישיות לרוכבי קורקינט או אופניים – למען ראש שקט. 

    במידה ולא, אתם יכולים לעשות גם את העבודה דרך המחשב בבית (תקופת הקורונה הוכיחה שניתן לעשות הרבה מאוד דברים מהכורסא) או שיש לכם חסכונות שאתם יכולים להישען עליהם לתקופה קצרה ("שקל לבן ליום שחור") – לא בטוח שיש טעם לרכוש את הביטוח הזה.

    ה"וולטרים" גם הצטרפו

    חברת המשלוחים "wolt" שכל השליחים בה הם פרילנסרים ולא זכאים לתנאים סוציאליים מלאים מתוקף הביטוח הלאומי וקרנות הפנסיה, החלה גם לבטח את השליחים שלה ולדאוג שיהיה להם כיסוי ביטוחי הולם בזמן העבודה.

    הביטוח כולל, איך לא, גם כיסויים לצד ג' וגם תאונות אישיות (על ידי חברת ביטוח מחו"ל) אשר בעקבות אופי העבודה של השליחים – מתבקש.

    רוכבים ולא שומרים על החוק? הביטוח לא בטוח יעזור

    שומעים? אם רכבתם, עשיתם תאונה ולא שמרתם על החוקים – יש חברות ביטוח שינופפו לכם יפה לשלום ולא יפצו אתכם בכלל.

    חשוב לקרוא את האותיות הקטנות של כל פוליסה שאתם מתכוונים לרכוש ולהבין באילו מקרים את מכוסים ובאילו מקרים לא. 

    חברת הביטוח איילון, למשל, מציעה ביטוח לאופניים חשמליים אך מדגישה שחור על גבי לבן שהביטוח מיועד לאופניים אשר מהירותן המרבית היא 25 קמ"ש – מהירות שרוב האופניים החשמליים עוברים אותה בקלילות רבה.

    המחיר של ביטוח לאופניים וקורקינט חשמליים

    תלוי מאוד בסוג הכיסויים שאתם רוצים לעשות. לרוב, הביטוחים שניתן לעשות הם; ביטוח דירה עבור גניבה ו/או נזק שגרם לכלי, ביטוח צד ג' וביטוח תאונות.

    העלות של ביטוח דירה הוא כמה מאות שקלים בשנה וההוא כולל ביטוח לרוב התכולה בבית (לא רק הקורקינט או האופניים). אם אין לכם דברים יקרים אחרים בבית שאתם רוצים לבטח, לדעתנו כדאי שתוותרו על הביטוח הזה.

    ביטוח צד ג' וביטוח תאונות אישיות לרוכבים נמכר במספר וריאציות לרוכבים והמחיר שלו משתנה מאדם לאדם. יכול לנוע בין 20 ש"ח בחודש לכיסוי המינימלי ביותר ולהגיע ליותר מ 200 ש"ח בכל חודש.

    אנחנו מצאנו פוליסת ביטוח הכוללת גם ביטוח דירה (גניבה ונזק לכלי), גם צד ג' וגם תאונות אישיות במחיר של ביטוח דירה! השאירו פרטים כדי לקבל הצעת מחיר משתלמת.

    איך מצטרפים לביטוח אופניים וקורקינט

    יוצרים איתנו קשר כדי לבצע השוואה בין כמה חברות ביטוח, לקבל הצעות עבור מגוון פוליסות ביטוח לקורקינטים ואופניים חשמליים אשר מתאימות לצרכים שלכם ואז – בוחרים את זו שהכי נראית לכם.

    אנחנו מבטיחים לכם שזה יהיה ביטוח הוגן, יענה לצרכים שלכם ובמחיר משתלם.

    close

    תקנון לורם

    בדיקה בדיקה

    popimg

    אנחנו כאן בשבילך

      קראתי ואישרתי את פרטי התקנון

      popimg