top
whitebg bigarrow bigarrow

רוצה לקבל הצעה משתלמת?

    קראתי ואישרתי את פרטי התקנון

    ביטוח נושאי משרה

    פשוט למצוא את הביטוח האיכותי והמשתלם ביותר מבין חברות הביטוח

    שמספר התביעות נגד בעלי תפקידים בחברות פרטיות וציבוריות עולה מדרגה בכל שנה, רכישת ביטוח נושאי משרה חשובה מאוד.

    הביטוח הזה, מקנה שקט תעשייתי לכל הבכירים ומאפשר להם לפעול ללא חשש מההשלכות על גורמים הקשורים עם החברה (בעלי מניות, עובדים, ספקים וכד') ולקבל החלטות על בסיס מקצועי ולטובת החברה בלבד.

    בעבר, חברות ביטוח רבות נמנעו מלמכור ביטוח לנושאי משרה והמחיר שלו היה גבוה מאוד בגלל יכולת נמוכה להעריך את הסיכון שהן לוקחות. אך כיום,  בזכות התקדמות הטכנולוגיה ונתונים שנאספו, יש לא מעט חברות המציעות את הביטוח והאפשרות לנהל משא ומתן ולמצוא פוליסה עם כיסויים מקיפים במחיר אטרקטיבי קלה מתמיד. 

    מה כולל ביטוח נושאי משרה?

    כיסוי עלות הגנה משפטית

    במקרה של תביעה נגד בכיר/ים, עלות ייצוג משפטית עשויה להגיע למאות אלפי שקלים (במקרה של התביעה נגד בכירי לידקום העלות הסתכמה ב 600,000 אלף ש"ח).

    ביטוח נושאי משרה מכסה את העלות של עורכי הדין ומאפשר לבכירים לממן ייצוג משפטי הולם.

    כיסוי הנזקים בעקבות תביעה משפטית

    במידה ועורכי הדין כשלו ובית המשפט הכריע שהתובעים זכאים לפיצוי כלשהו, חברת הביטוח תדאג לשלם את הפיצוי הזה גם כן. ואם עלות הייצוג המשפטי עשויה להיות גבוהה, פיצויים עקב הפרות שביצעו נושאי משרה עשויים להגיע למיליוני שקלים.

    לדוגמה, בתביעה שהוגשה נגד בכירי אתר רוטר.נט סכום הפיצוי שנדרש הוא על סך 5 מיליון ש"ח. בתביעות אחרות, נגד בכירים בבתי השקעות, בנקים וגופים פיננסים אחרים, הוגשו תביעות בגובה מאות מיליוני שקלים. 

    כיסוי הנזקים כולל בין היתר גם פיצוי בגין תביעות שהוגשו על מקרים שקרו בטרם כניסתה של הפוליסה לתוקף,  בתנאי שהמבוטח לא ידע על מקרים אלו.

    "עד לגובה הפיצוי המוסכם בפוליסה"

    לתשומת לבכם, גובה הפיצוי אותו חברת הביטוח תספק למבוטח תלוי בגובה הפיצוי המוסכם בפוליסה. לכן, חשוב לתכנן מה הגובה הפיצוי המקסימלי הדרוש לכם משתי סיבות; 

    1) כיסוי נמוך לא יועיל במקרה של תביעה גדולה –  במידה ותרכשו ביטוח נושאי משרה עם כיסוי נמוך וחלילה תתקבל תביעה עם דרישה גבוהה לפיצויים, יתרת הפיצויים תצטרך לצאת מכיסכם.

    2) כיסוי גבוה מדי עלול לעלות לכם בהוצאות מיותרות – ההגנה הדרושה לכם בביטוח צריכה להיות זהה לצרכים שלכם. כיסוי גבוה, משמעותו, עלות גבוהה יותר של הביטוח. מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע טרם בחרתם את הכיסויים בפוליסה שלכם.

    צרו איתנו קשר לקבלת הצעה מעולה לביטוח שמתאים לצרכים שלכם.

    כיסויים נוספים לביטוח נושאי משרה

    בדומה לביטוח אחריות מקצועית רגיל, חברות הביטוח מאפשרות להוסיף כיסויים נוספים (הרחבות) גם בפוליסה לנושאי משרה בתוספת תשלום. 

    הגנה בינלאומית

    עובדים גם עם שוק בינ"ל? וודאו כי הפוליסה שלכם מגנה גם מפני תביעות המוגשות בחוץ לארץ. הפוליסות הבסיסיות בחברות הביטוח אינן מכסות נזקים שנגרמו בשווקים בינלאומיים.

    כיסוי לאחר מועד סיום הפוליסה

    רוב פוליסות ביטוח נושאי משרה מגנות מפני תביעות שהוגשו בתקופת הפוליסה בלבד. לכן, במידה ואתם חוששים מהיום שאחרי שתוקף הפוליסה יפוג, ניתן להוסיף הגנה לתקופה של עד 36 חודשים לאחר מועד סיומה. 

    הרחבות נוספות:

    ניתן להוסיף לביטוח הרחבות נוספות כגון כיסוי עלות של אנשי יחסי ציבור להתמודדות עם משבר תדמיתי שהתרחש בעקבות התביעה, להגדיל את מספר המבוטחים בפוליסה (עד העובד האחרון בחברה), להוסיף כיסוי עבור הפרה של דיני ניירות ערך ועוד.

    ביטוח נושאי משרה – האותיות הקטנות 

    במידה ולא סוכם אחרת, רוב הפוליסות בחברות השונות כוללות בתוכן סייגים אשר מאפשרות לחברת הביטוח להתחמק מתשלום הפיצוי;

    1) חברות הביטוח לא ישלמו פיצוי עבור נזקים מתביעות ש"התגלגלו" לתקופת הפוליסה, תביעות על מקרים שהתרחשו בעבר ובעבר הוגשו תביעות בגינם ותביעות שהתקבלו כתוצאה מפגיעה ברכוש או בגוף.

    2) חברות הביטוח לא ישלמו פיצוי עם ההפרה של נושא המשרה הייתה הונאה, ההפרה נעשתה למטרת רווחים אישיים או שהרווחים היו כתוצאה מפעילויות לא חוקיות בניירות ערך

    3) כדי לקבל את פיצוי מחברת ביטוח – ההפרה, אם התרחשה, צריכה להיות הפרה שנעשתה בתום לב.

    אחריות נושאי משרה

    להבדיל מבעלי מקצוע אחרים אשר להם אין אחריות אשר מעוגנת בחוק, לנושאי משרה יש אחריות אשר כתובה בחוק והפרה שלה הנה עבירה לכל עניין ודבר. 

    אלו החובות של נושאי משרה:

    1) חובת זהירות – נושא משרה מחויב לנהוג בזהירות ובמיומנות בעת מילוי תפקידו.

    2) חובת אמונים – נושא משרה מחויב למלא את תפקידו כמיטב יכולתו, בתום לב ובשקיפות מלאה לטובת החברה בה הוא עובד בלבד.

    ניתן למצוא את החובות במלואן בחוק החברות (סעיפים 252-257).

     

    נשמח לעמוד לשירותכם ולענות על כל שאלה נוספת,
    בטוח, מגדירים ביטוח מחדש.

    close

    תקנון לורם

    בדיקה בדיקה

    popimg

    אנחנו כאן בשבילך

      קראתי ואישרתי את פרטי התקנון

      popimg