top
whitebg bigarrow bigarrow

רוצה לקבל הצעה משתלמת?

    קראתי ואישרתי את פרטי התקנון

    ביטוח עובדים זרים

    מעסיק של עובד זר נאלץ להתעסק עם המון ביורוקרטיה ולשלם סכומים לא מבוטלים עבור הזכות להעסיק אותו. מעבר לרשות המסים, הביטוח הלאומי ותשלומים נוספים, כל מעסיק מחויב גם ברכישת ביטוח עובדים זרים מהיום הראשון של תחילת העבודה. 

    הביטוח הזה, שעשוי להגיע לעלות של אלפי שקלים בשנה, מכביד על ההוצאות השוטפות ועל כל בעל עסק לדאוג שהוא עושה את הביטוח המשתלם ביותר שקיים לעובדים שלו.

    מכיוון שהתנאים של ביטוח רפואי לעובד זר קבועים בחוק ולא מדובר על "כיסויי מותרות" כמו שמציע ביטוח בריאות פרטי רגיל, די פשוט לדעת איזו חברה מציעה את הביטוח הטוב ביותר בכל רגע נתון.

    איפה כדאי לעשות ביטוח עובדים זרים?

    בבחירת ביטוח לעובד זר יש שני שיקולים עיקריים העומדים על הפרק; השיקול הראשון הוא המחיר של הביטוח והשיקול השני הוא נושא השירות.

    מחיר ביטוח עובדים זרים

    המחיר של הביטוח הוא גורם חשוב בקבלת ההחלטה איפה לבטח את העובד. מכיוון שהתנאים קבועים והשירותים הרפואיים ניתנים בסופו של דבר על-ידי אחת משתי קופות חולים (כללית ולאומית), אין סיבה לרכוש ביטוח אחד שהמחיר שלו גבוה מביטוח אחר – הכיסויים הבסיסיים קבועים בחוק. 

    על מנת לבצע השוואת מחירים של ביטוח עובדים זרים תוכלו לפנות בעצמכם לחברות הביטוח, לשאול מהו המחיר של הביטוח לעובד או לעובדים שלכם ולהתקשר עם החברה שנתנה לכם את ההצעה המשתלמת ביותר. 

    לחלופין, כדי לקבל הצעה טובה (וגם כדי לסמן וי על קטגוריית השירות שתכף אפרט עליה) – מומלץ להתקשר עם גורם מקצועי מוסמך שיבצע עבורכם השוואת מחירים וגם יספק לכם שירות טוב שיקל על המלאכה שלכם כמעסיקים.

    שירות איכותי למעסיקים

    השירות שניתן למעסיק הוא גורם שיש לשקול בעת קבלת החלטה איפה ודרך מי כדאי לעשות את הביטוח. העסקת עובדים זרים היא משימה לא פשוטה וחובת המעסיק אינה מסתיימת ברכישת הפוליסה בלבד. אלא גם למסור העתק של הפוליסה בשפה אותה הוא מבין ולסייע כל שנדרש בשעה בה העובד צריך לעשות בה חלילה שימוש.

    סוכנות מקצועית בעלת רישיון יכולה גם לדאוג לתקשורת מול העובד וחברות הביטוח ובכך להוריד מעט מן המעמסה הכרוכה בהעסקת עובד, וגם לדאוג לכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד.

    מעסיקים, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על ביטוח לעובדים זרים:

    מה כולל ביטוח רפואי לעובדים זרים?

    ביטוח בריאות לעובדים זרים כולל בתוכו מגוון זכויות מתוך חוק ביטוח בריאות ממלכתי המסדיר את הזכויות הרפואיות של תושבי ישראל. ביטוח לעובד זר כולל בין היתר;

    טיפולים רפואיים

    ביקור רופא משפחה ורופאים מומחים, רפואת שיניים, פינוי באמבולנס, הוצאות חדר מיון, אשפוז בבית חולים רגיל ופסיכיאטרי, ניתוחים ורפואת נשים.

    אבחון רפואי

    בדיקות מעבדה, צילומים והדמיות (אולטרסאונד, רנטגן, סי.טי).

    תרופות וציוד רפואי

    חיסונים, מרשמי תרופות וקבלת תרופות מבית מרקחת בכפוף לסל הבריאות, מתן ציוד רפואי (כסא גלגלים, הליכון).

    כיסויים נוספים

    כרטיס טיסה לחו"ל במקרה בו המבוטח אינו כשיר לעבודה, ביטוח ריסק למקרה נכות או מוות וכיסוי הוצאות העברת גופת המבוטח לארץ המוצא שלו.

    הרחבות

    מעסיק של עובד זר או העובד עצמו יכול להרחיב את הביטוח ולרכוש כיסויים שאינם בגדר חובה מתוקף חוק ביטוח בריאות לעובדים זרים. הרחבות הפוליסה האפשריות משתנות בין חברת ביטוח אחת לאחרת ובין היתר ניתן להוסיף; כיסוי עבור טיפול פסיכולוגי, כיסוי למקרה סיעודי, כיסוי לתרופות שלא בסל התרופות, טיפולים מיוחדים בחו"ל ועוד.

    זכויות המעסיק 

    אמנם על המעסיק קיימת החובה לדאוג לביטוח רפואי לעובד הזר, אך ישנן גם זכויות שחשוב שתכירו;

    ניכוי מהשכר לטובת תשלום על ביטוח רפואי

    מעסיקים רשאים לנכות משכרם של עובדים זרים סכום מסוים עבור התשלום לביטוח. הסכום המקסימלי מחולק לפי תחומי העסקת העובד (סיעוד או תחומים אחרים) ומשתנה מעת לעת. מומלץ לבדוק בכל תקופה סבירה אם ואילו שינויים היו באתר השירותים והמידע הממשלתי.

    לעובדים זרים שלא בתחום הסיעוד – ניתן לנכות עד שליש ממחיר הביטוח או 125.09 ש"ח (הנמוך מביניהם).

    לעובדים זרים בתחום הסיעוד – ניתן לנכות עד מחצית ממחיר הביטוח או מקסימום 136.24 ש"ח.

    בדיקות רפואיות של מועמדים לעבודה ועובדים זרים

    למעסיק קיימת בין היתר הזכות לבקש; שיבוצעו בדיקה ואבחון רפואי של עובד זר אשר מועמד למשרה לצורך קביעת רמת הכשירות והמסוגלות שלו לבצע את התפקיד ולבצע בדיקה תקופתית לעובד במקרים מסוימים הקשורים להמשך העסקתו.

    איך עושים ביטוח לעובד זר?

    הביטוח נכנס לתוקף בעת שליחת טופס הצטרפות ומסמכים נוספים (תלוי בחברת הביטוח) כמו הצהרת בריאות ודרכון. ההצטרפות יחסית מהירה ואינה אמורה למנוע מהעובד להתחיל לעבוד. התשלום עבור הביטוח לרוב מתבצע בכרטיס אשראי אך ניתן גם לשלם בחלק מהמקרים בהעברה בנקאית או בצ'ק.

    ביטוח עובדים זרים – תשובות לשאלות הנפוצות

    לאיזה גילאים מתאים הביטוח?
    18-65

    לכמה זמן תקפה הפוליסה?
    הפוליסה תקפה לשנת אחת. במידת הצורך, יש לחדש אותה כשלושה חודשים לפני מועד סיומה.

    מה המחיר של ביטוח עובדים זרים?
    המחיר משתנה בהתאם לפוליסה וחברות הביטוח ולרוב נע בין 5.9 ש"ח ל 10.9 ש"ח ליום.

    האם חובה לעשות ביטוח לעובד זר?
    כן, החוק מחייב כל מעסיק של עובד זר לרכוש עבורו ביטוח רפואי. מעסיק שלא ירכוש עבור עובד ביטוח עובר עבירה פלילית.

    האם חובה לעשות ביטוח גם לעובדים לא חוקיים?
    כן, חובה לעשות ביטוח גם לעובדים אשר המעמד החוקי שלהם בארץ טרם הוסדר.

    האם ניתן לנכות מהשכר של העובד את עלות הביטוח?
    ניתן לנכות משכר העובד סכום מסוים עבור הביטוח, בהתאם לתקנות.

    חברת כח האדם ביקשה שאעשה ביטוח בחברה מסוימת, האם כדאי?
    חברות כח אדם אינן רשאיות לדרוש מהמעסיק לרכוש ביטוח בחברה מסוימת, כל מעסיק רשאי לבחור בעצמו דרך איזו חברה לבטח את העובד ולמצוא הצעה טובה יותר.

    close

    תקנון לורם

    בדיקה בדיקה

    popimg

    אנחנו כאן בשבילך

      קראתי ואישרתי את פרטי התקנון

      popimg