top
whitebg bigarrow bigarrow

רוצה לקבל הצעה משתלמת?

    קראתי ואישרתי את פרטי התקנון

    ביטוח נהג צעיר

    ככה תעשו השוואה ותמצאו את הביטוח המשתלם ביותר

    יש משהו מרגש מאוד בקבלת הרישיון. במובנים רבים, זוהי הכרזת העצמאות של הילדים במשפחה. כעת הם יכולים להתנייד בכוחות עצמם ורכשו מיומנות חשובה בחייהם. אך לצד ההתרגשות, השמחה (והחששות), יש ביטוח נהג צעיר שחייבים לעשות – ואתם חייבים למצוא את הביטוח המקיף והמשתלם ביותר.

    אם נשים בצד את הפחדים המובנים מתאונות ונהיגה פרועה, אחד מהאתגרים המשמעותיים ביותר בכניסת הנהג החדש למשפחה היא רכישת ביטוח רכב לנהג צעיר. גם אם אינך יודע כמה עולה ביטוח נהג צעיר, סביר להניח שידוע לך כי הפוליסה עשויה לייקר את ביטוחי הרכב בבית באופן משמעותי. החדשות הטובות הן שכיום קיימים אמצעים רבים חדישים להוזלת הביטוח והתאמתו לאורח החיים שלנו. 

    אז מי צריך לעשות ביטוח נהג צעיר, באילו תנאים ומה זה בעצם ביטוח לתקופה קצרה? כאן נסביר לגם בדיוק מהו ביטוח נהג צעיר, לאילו נקודות חשוב שנקדיש מחשבה ואיך מבצעים בתבונה השוואת ביטוח נהג צעיר.

    מי צריך לעשות ביטוח נהג צעיר?

    רבים אינם מבחינים בין ביטוח נהג חדש לביטוח נהג צעיר. עם זאת, מדובר בשני ביטוחים שונים בתכלית. בעוד שביטוח נהג חדש מחייב כל נהג חדש שעולה על הכביש בשנתיים הראשונות, ללא קשר לגילו, ביטוח נהג צעיר חל על נהגים עד גיל 24. כלומר, מוגדר על פי גיל ולא על פי ניסיון.

    ישנם נהגים צעירים שאינם חדשים כבר, אך עדיין נמצאים בקבוצת הסיכון המיוחדת מפאת גילם וישנם נהגים חדשים שבשום שלבשל תקופת הביטוח אינם צעירים. ביטוח נהג צעיר הוא הכיסוי היקר והמורכב ביותר בתחום ביטוח הרכב ועשוי לדרוש שינויים מקיפים בתכנון כלכלת המשפחה.

    האם חייבים לעשות את הביטוח? 

    התשובה הקצרה לשאלה הזו היא: כן. עם זאת, השאלה המעניינת יותר היא איזה ביטוח מומלץ שנעשה. החוק הישראלי מחייב כל בעל רכב לרכוש ביטוח חובה. זהו הביטוח הבסיסי המפוקח על ידי משרד האוצר ונועד לכסות נזקי גוף בתאונות דרכים.

    אם נשאל האם חייבים לעשות את הביטוח חובה, השאלה היא כן. עם זאת, סביר מאוד להניח שנרצה לעשות כיסויים נוספים. על אף שהם אינם חובה, הם עשויים להיות חשובים, בעיקר כשמדובר בנהגים המועדים לפורענות. 

    ביטוח צד ג', למשל, יספק לנהג הצעיר רשת ביטחון במקרה של תאונת דרכים ויכסה נזקים שנגרמו לרכוש צד ג'. כ ניאלץ לשאת אך ורק בעלויות ההשתתפות העצמית ולא בכל גובה הנזקים. אחרים יבחרו לעשות ביטוח מקיף שיספק כיסוי גם על נזקים שיגרמו לרכב המבוטח בתאונות, חבלות או גניבות. 

    יהיה הביטוח בו נבחר אשר יהיה, דבר אחד נשאר בטוח – כשאנו מבטחים נהג צעיר, עלויות הביטוח עולות משמעותית בכל הרמות ועשויות אפילו להכפיל את עצמן.

    האם חייבים לעשות את הביטוח?

    ביטוח החובה מחייב כל בעל רכב בישראל. לכן, עם קבלת הרישיון, יהיה חייב בעל הרכב החדש להחזיק בביטוח חובה לכל הפחות. תאריך קבלת הרישיון הוא אחד מהנתונים הראשונים שחברת הביטוח תבדוק ועל פיו היא תגדיר את סוג הפוליסה ועלויותיה. מהבחינה הזו, התשובה היא כן – אם אנו מעוניינים לנהוג כחוק, אנו חייבים לעשות ביטוח נהג חדש במסגרת חובה לכל הפחות.

    לצד עובדה זו, אנו רשאים כמובן לרכוש פוליסות ביטוח נרחבות יותר וייתכן מאוד שזו הבחירה הנבונה ביותר. כנהגים בתחילת דרכנו, חשוב שיהיו בידינו עתודות כנגד חוסר הניסיון והביטחון על הכביש. ביטוח צד ג' המספק כיסוי נגד תביעות צד שלישי כתוצאה מתאונה או ביטוח מקיף המכסה את נזקי הרכב שלנו יכולים לתת לנו לא מעט שקט נפשי. חשוב שנזכור, אמנם, שבכל משלב של ביטוח שנבחר – הנהג החדש ישלם יותר. מדוע כך זה עובד? הסיבות מגוונות.

    כמה עולה ביטוח נהג צעיר?

    כאמור, כדי להשיב על השאלה כמה עולה ביטוח נהג צעיר, עלינו תחילה לשאול את עצמנו באיזה ביטוח אנו מעוניינים להשקיע.

    על אף שהעלות תהיה גבוהה יותר בכל מקרה, הבחירה במוצר הביטוחי המתאים לנו תוכל לסייע לשלב אותו בתקציב יותר בקלות. כדי לבצע הערכה ראשונית לטווח העלויות עמם אנו עשויים להתמודד, ערכנו השוואת עלויות ביטוח עבור נהג בן 18 על רכב מאזדה שנמצא על הכביש כבר כ-4 שנים.

    עלות ביטוח חובה לנהג צעיר

    על ביטוח החובה נשלם בין 2,700-3,800 ₪. זהו כנראה המקום בו נרגיש את הקפיצה במחיר באופן המשמעותי ביותר. נהגים ותיקים יכולים היום להשיג ביטוחי חובה גם בסכומים תלת ספרתיים ולכן המכה על התקציב עשויה להיות משמעותית.

    עלות ביטוח צד ג' לנהג צעיר

    ביטוח צד ג' יעלה בין 5,300-6,000 ₪ – תוספת של כ-3000 ₪ לעומת העלויות שיידרשו מנהג בוגר.

    עלות ביטוח מקיף לנהג צעיר

    אם נחליט ללכת על הכיסוי המקיף ביותר, אנו צפויים להיפרד בכל שנה מעד 12,000 ₪.

    עם זאת, תשלומי הפרמיה אינם חותמים את הסיפור. את העלויות הגבוהות יותר אנו נספוג שוב גם בצדה השני של הפוליסה – במקרה של תאונה, דמי ההשתתפות העצמית יהיו גם הם גבוהים יותר בעשרות אחוזים.

    למה הוא כל כך יקר בעצם?

    כדי להשיב על השאלה הזו, עלינו להבין כיצד עובדת למעשה חברת ביטוח. כשאנו משלמים פרמיות לחברת הביטוח, אנו למעשה קונים את הזכות לקבל כיסוי כנגד סיכונים שונים. חברת הביטוח, כעסק למטרות רווח, רוצה לוודא כי הסיכון שהיא נוטלת על עצמה ישתלם לה בטווח הארוך.

    בסופו של יום, קיימת קופת ביטוח ובמציאות בה כל אחד מהמבוטחים יגיש תביעה, לא ניתן יהיה לספק כיסוי. בטוח המאזן העדין הזה של ניהול הסיכונים, חברת הביטוח צריכה להתנהל. לכן, ככל שהסיכון אותו חברת הביטוח מבקש לכסות הוא גבוה יותר, כך גם עלויות הפרמיה וההשתתפות העצמית יעלו. זוהי דרכה של חברת הביטוח לספק לעצמה בטוחות

    נהגים צעירים נחשבים למסוכנים ביותר על הכביש (ראו כתבה של מעריב בנושא). זוהי אינה תפיסה שהתהוותה בוואקום, אלא עובדה המגובה בשלל נתונים סטטיסטיים. נהגים בגיל 17-24 הם בעלי סבירות גבוהה פי 2-4 להיות מעורבים בתאונת דרכים קטלנית. רוב התאונות הללו מתרחשות בשעות הלילה.

    על אף ששיעור הנהגים הצעירים באוכלוסייה הוא נמוך מאוד, הם מהווים את הנתח הגדול ביותר בקרב תאונות הדרכים. אלו מספרים שחברות הביטוח מתייחסות אליהם במלוא הרצינות ומגדירות על פיהם את רמת הסיכון.

    נבהלת? ללא ספק, מדובר בקפיצה משמעותית בהוצאות הרכב. אחרי כל המאמצים, הזמן והכסף שהוקדשו ללימוד הנהיגה, עלויות הביטוח עשויות להוות חסם משמעותי להוציא את הנהג החדש בבית לחופשי. עם זאת, ישנן לא מעט דרכים לבחון איך מוצאים ביטוח משתלם לנהגים חדשים ולצמצם את העלויות.

    איך מוצאים ביטוח משתלם לנהגים צעירים? משווים

    גם אם ניאלץ לשלם יותר, עומדים לרשותנו לא מעט אפיקים להשיג מחיר ראוי ומשתלם יותר. התחרות כיום בשוק הביטוחי היא אינטנסיבית. חברות ביטוח צעירות נכנסו אל השוק ומחוללות בו טלטלה. לכן, החברות לא יוותרו בקלות על לקוח ולך יש לא מעט שליטה כדי להוזיל את הביטוח שלך. חשוב שנכיר אותן, מאחר והן עשויות לאפשר לנו לחסוך הון עתק.

    השוואת מחירים והתמקחות

    כיום יותר מאי פעם קל ונוח לבצע סקר שוק קפדני ולהשיג את המחירים הטובים ביותר. בשוק הביטוח, כמו בתחומים רבים אחרים, קיימים אתרים, אפליקציות ומגוון כלים חכמים המאפשרים לנו לרכז מול העיניים את כל המידע, לחלקו על פי הצרכים הייחודיים שלו ולחפש את החברה שמציעה לנו את המחיר המשתלם ביותר.

    בסופו של יום, חברת הביטוח היא עסק והיא מעוניינת בלקוחות. חשוב שנשכיל להבין זאת ונתמקח במידת הצורך עם סוכן הביטוח כדי לקבל הצעה משתלמת ומותאמת לתקציב שלנו.

    התקנת אמצעי בטיחות

    מערכות מתקדמות למניעת תאונות ומערכות אזעקה למניעת גניבות מפחיתות משמעותית את הסיכון הכרוך בביטוח הרכב. חברות ביטוח רבות עשויות להציע הנחה של 10% ואף יותר בתשלומי הפרמיה אם נבחר להתקין אותן.

    כיסוי בלעדי לנהג יחיד

    חשוב שנוודא כי הביטוח לנהג הצעיר חל אך ורק על נהג אחד ולא על כל נהג. הדבר עשוי להוזיל משמעותית את עלויות הפרמיה.

    ביטוח לתקופה קצרה – כלי חדש לייעול עלויות הביטוח 

    בשנים האחרונות, חברות הביטוח מפתחות אמצעים חדשים ומתקדמים להתאמת ביטוח נהג צעיר לכלכלת המשפחה. הפתרונות הללו נועדו כדי לספק מענה לבעיה נפוצה. ברוב המקרים ככולם, הנהג הצעיר אינו משתמש ברכב באופן קבוע.

    תלמידי תיכון וחיילים ייקחו את הרכב בעיקר בסופי השבוע, וגם אז לא תמיד. עם זאת, את הביטוח אנו משלמים על כל ימות השבוע וכל שעות היממה. כדי להתאים את עלות הביטוח לשימוש המוגבל, מציעות חברות הביטוח מספר פתרונות לתכנון ביטוח לתקופה קצרה.

    * בחברות מסוימות, הכלי מבוסס על אמון בלבד. המבוטח מצהיר על היקף השימוש ועל פיו תחושב עלות הפרמיה.

    * פתרון אחר, הוא לשלב ברכב אמצעי אלקטרוני חכם המחשב את כמות הקילומטרים שנסע הנהג הצעיר כל תקופה ומחשב את עלות הביטוח בהתאם לכך.

    * פתרון מתקדם במיוחד שמציעות חלק מהחברות, מסוגל אפילו לעקוב אחר ביצועי הנהג ומתגמל נהגים זהירים יותר שנסעו במהירות המותרת ובאופן רגוע ואחראי. 

    כלים אלו ורבים אחרים עומדים לרשותך כדי ליהנות מביטוח רחב היקף, משתלם והוגן יותר. כפי שראינו, גם חברות הביטוח, המחפשות אחר פתרונות חדשים להרחיב את קהל הלקוחות, מפתחים כלים חדשים שמאפשרים לנהל את משק הבית בתבונה ולצמצם את עלויות הביטוח, מבלי לוותר על האפשרות להכניס אל הבית נהג נוסף.

    close

    תקנון לורם

    בדיקה בדיקה

    popimg

    אנחנו כאן בשבילך

      קראתי ואישרתי את פרטי התקנון

      popimg