top
whitebg bigarrow bigarrow

רוצה לקבל הצעה משתלמת?

    קראתי ואישרתי את פרטי התקנון

    ביטוח שיניים פרטי

    השיניים שלנו, מי לא סבל מהן כמה פעמים במהלך החיים ושילם במיטב כספו כדי לטפל בהן? כנראה שהסבל וההוצאה הכספית הגבוהה לא פסחו על אף אחד. ביטוח שיניים פרטי נועד כדי שתוכלו לקבל את הטיפול הטוב ביותר, בלי להוציא הרבה כסף.

    אז מה כולל ביטוח שיניים, מי זכאי לו והאם אתם זכאים לכיסוי במסגרת התשלום לקופת החולים? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת:

    ביטוח שיניים - למען הפה (והכיס)

    אין זה סוד שטיפולי שיניים יכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים. על פי נתונים שפורסמו בדוח של משרד הבריאות משנת 2020 ההוצאה הלאומית בישראל עומדת על יותר מ 5 מיליארד ש"ח (!) אשר ממנים יותר מ 10,000 רופאי שיניים פרטיים בישראל.

    מנגד, נתון פחות מעודד חושף כי רק 7% מכלל האוכלוסייה מחזיקה בביטוח שיניים. והרוב המוחלט מתוך אותם אחוזים זכאי לביטוח מטעם מקום העבודה או מועדון אליו הוא משתייך (מועדון חבר וכיו"ב).

    איך יכול להיות שחתך קטן כל כך מהאוכלוסייה מבוטח בזמן שההוצאות של הציבור הישראלי על רפואת שיניים גבוהות כל כך? פשוט, חברות הביטוח מעדיפות להתמקד בשיווק של מוצרי ביטוח אחרים (שמשאירים להן יותר כסף בשורה התחתונה) ולא בביטוחים שפחות רווחיים להן ולבעלי המניות שלהן.

    כל עוד מחירי רפואת השיניים בישראל לא ירדו, יהיה מאוד לחברות הביטוח לשווק את פוליסות ביטוחי השיניים הפרטיים שלהן. ובדומה לפוליסות ביטוח סיעודי פרטיות שחברות הביטוח הפסיקו למכור –  הרוב המוחלט של חברות הביטוח הפסיקו למכור פוליסות ביטוח שיניים פרטי.

    כמה עולה ביטוח שיניים ואיך מצטרפים?

    מחיר ביטוח שיניים פרטי בדרך כלל נע באזור 100 ש"ח לאדם מבוגר ויורד ככל שמצרפים יותר ויותר מבני המשפחה לפוליסה. בן / בת הזוג ישלמו עד 25% פחות מהמבוטח הראשי ועל ילדים ישולמו עד 40 ש"ח נוספים לכל ילד.

    בנוסף למחיר החודשי, יש לקחת בחשבון גם את נושא ההשתתפות עצמית. חברות הביטוח לא מסבסוד את מלוא עלות הטיפול ועל כל תביעה שתאושר בחברת הביטוח תצטרכו לשלם את חלקכם.

    איך מצטרפים לביטוח שיניים משתלם?

    אם מקום העבודה שלכם מאפשר לכם לעשות ביטוח – אחלה. אם לא, כדאי שתבדקו האם אתם חברים באחד ממועדוני הצרכנות הגדולים כי נכון לכתיבת שורות אלו לא ניתן לרכוש פוליסות באופן פרטי. כפי שכבר קראתם לעיל, החברות השונות לא "רצות" למכור את ביטוחי השיניים שלהם, אלא להפך. 

    אפשר לבטח את השיניים דרך קופות החולים

    קופת החולים שלכם אמנם לא מספקת ביטוח לשיניים, אבל, היא תסבסד לכם חלק מהעלויות, של חלק מהטיפולים – בכפוף לסוג הביטוח המשלים שש לכם אצלה. רוב המימון, הולך למבוטחים ברובד העליון (פלטינום, מושלם וכו').

    טיפולי שיניים דרך קופות החולים בהחלט זולים יותר, אך הם לא מבוצעים במרפאות של רופאים פרטיים, אלא במרפאות ורופאים ייעודיים של הקופה (ראו כתבה של דה-מרקר).

    איזה כיסויים יש בביטוחים השונים?

    הכיסויים בביטוח מתחלקים לשלושה נפחים שונים והם; עזרה ראשונה וחירום, טיפולים משמרים וטיפולים משקמים לשיניים.

    עזרה ראשונה וחירום

    נספח זה מספק כיסוי עבור טיפולי חירום ועזרה ראשונה לכל אורך היממה.

    הכיסויים בנספח:

    * סתימות
    * שיכוך כאבים
    * טיפול בדלקת חניכיים
    * טיפול בפצעים בחלל הפה
    * עקירה במקרה של דלקת בשן
    * הדבקה ראשונית של כתר שנפל

    ביטוח לשימור השיניים

    ביטוח שיניים משמר הוא הנספח המבוקש ביותר אך כמעט ולא ניתן להשגה כיום במסגרת פרטית אלא רק במסגרת רכישה קבוצתית (מקום עבודה, מועדון צרכנות וכו').

    הכיסויים בנספח;

    * שיננית
    * עקירות
    * סתימות
    * טיפולי שורש
    * שחזור שיניים
    * בדיקה של מצב חלל הפה והשיניים
    * צילומים (כולל צילום רנטגן וצילום פנורמי)

    טיפולים משקמים

    הכיסויים בנספח:

    * ניתוחי חניכיים
    * בניית כתרים ושתילתם
    * יצירה וטיפול בשיניים תותבת
    * התייעצות עם רופא פרטי ותכנון תכנית טיפול

    לתשומת לבכם – ברוב הפוליסות ישנן תקופת אכשרה (תקופה בה לא ניתן לתבוע את חברת הביטוח) של 60-90 ימים (תלוי בחברת הביטוח). ובנוסף, הפוליסות תקפות ל 6 שנים בכל פעם. 

    close

    תקנון לורם

    בדיקה בדיקה

    popimg

    אנחנו כאן בשבילך

      קראתי ואישרתי את פרטי התקנון

      popimg