1/10/2020 | 16:38

מתעצבנים שמחירי הביטוח עולים ועולים? בקרוב יהיה פתרון

אם יש משהו שאתם יכולים לשים לב אליו בפירוט כרטיסי האשראי שלכם, זה שמחירי הביטוח שלכם עולים ועולים במשך השנים.

להבדיל מביטוחי הרכוש (ביטוח דירה, רכב וכד'), בביטוחים האישיים (ביטוח בריאות פרטי, חיים, תאונות אישיות וכד') – הפרמיות החודשיות עולות ככל שאנחנו מתבגרים.

קשה לשים לב ולעקוב אחר העלייה במחיר מכיוון שהיא מתרחשת בכל תקופה (שנה, שנתיים או אפילו חמש שנים). אבל כשמים לב, זה יכול מאוד לעצבן. עכשיו, אחרי שנים שאף חברת ביטוח לא הרימה את הכפפה – "כלל" מתכננים לשנות את כללי המשחק.

הרעיון הראשון של חברת "כלל", הוא להציע ללקוחותיה להגדיר סכום מקסימלי אותו הם מוכנים לשלם על ביטוחי החיים שלהם – על חשבון גובה הפיצוי שיתקבל בקרות אירוע ביטוחי. משה ארנסט, המשנה למנכ"ל ומנהל החטיבה לחיסכון ארוך טווח בחברה, ככל שהלקוחות מתבגרים הצורך שלהם בסכום פיצוי גבוה בביטוח יורד. וניתן להקטין את סכום הפיצוי בביטוח על חשבון הפרמיה החודשית.

כידוע, מחירי ביטוחים מרקיעים לשחקים ככל שמתקדמים לגיל זקנה. אותה פוליסת חיים שמשלמים עליה 50 ש"ח בכל חודש בגיל 30 תעשה 500-600 ש"ח בכל חודש בגיל 55 – הבדל עצום. וחברות הביטוח בישראל לא ממהרות להגביל את הרווחים שלהן מהפרמיות החודשיות.

המהלך של "כלל" בהחלט מעורר סימפטיה ומראה גם על אכפתיות כלפי ציבור הלקוחות אשר מתעניינים בפוליסות חיים. רק, שימו לב שאת עושים את הביטוח אחרי שבדקתם האם כדאי לכם לעשות ביטוח חיים ורק אם המחיר שנגבה עבור הביטוח נמוך מבעוד מועד.

אם מלכתחילה הפרמיה החודשית שנגבית גבוהה או שאין סיבה אמתית שבגללה אתם צריכים לעשות את הביטוח, אל תרכשו את הפוליסה בגלל שניתן להגביל את תקרת התשלום בשלב מסוים במהלך הדרך.

כדאי לעשות השוואת ביטוח מסודרת, לסגור עם החברה שמציעה את הפרמיה הנמוכה ביותר לשנים הקרובות ורק לאחר מכן, במידה ותרצו להגביל את מחיר הביטוח שלכם – לעבור ל"כלל" או, בתקווה, לחברה אחרת שתציע גם את האפשרות הזו עד אז.