20/1/2020 | 9:54

יותר ויותר מבוטחים פתוחים תביעה אונליין

לדיגיטל יש מקום חשוב בכל הקשור להתפתחות וההתייעלות של שירות הלקוחות של חברות הביטוח. מאז שהסמארטפונים השתלטו על חיינו, חברות הביטוח פועלות כדי ליצור ממשקים אינטרנטיים שדרכם ניתן לרכוש ביטוח וגם – להגיש תביעה במקרה של אירוע ביטוחי.

יפעת רייטר, המנכ"לית של חברת הביטוח AIG, אמרה בכנס "שירות בעידן החדש" של "כלכליסט" ושופרסל שנכון לימים אלו, מעל 50% מהלקוחות של החברה מגישים תביעה אונליין ו 40% מהם מקבלים אישור בתוך שלוש דקות בלבד. מדובר במהפך של ממש, כזה שהופך את תהליך קבלת הכספים מחברת הביטוח לפשוט ונוח יותר.

אם בעבר היינו צריכים להמתין שעות על הקו, לשלוח מסמכים בפקס או בדואר ולחכות יותר מחודש כדי רק בשביל לקבל אישור על קבלת התביעה, העידן הדיגיטלי הביא איתו חדשנות מעולה בשירות הלקוחות של חברות הביטוח. 

רייטר אמרה גם שהדיגיטל אינו יכול להוות תחליף אבסולוטי לבני אדם שנותנים מענה אנושי ללקוחות. ואמרה "בקניית ביטוח לא קונים מוצר מוחשי, והרוכשים רוצים הבטחה שיש מישהו שעומד מאחוריהם".

AIG מנסה לשלב בין הפן הטכנולוגי לפן האנושי במגוון דרכים ולאחרונה השיקה מוצרי ביטוח שמעודדים לנהל אורח חיים זהיר ובריא יותר. למשל; בשנת 2014 השיקה החברה ביטוח רכב שעודד לקוחות לנהוג בצורה בטוחה יותר ובנוסף, החברה פיתחה אפליקציה שמתגמלת את מחזיקי פוליסות ביטוח חיים וביטוחי בריאות בעד 25% הנחה במידה והם עושים פעילות גופנית בחוץ או בחדר כושר.

 


התכנים באתר מבוססים על מידע שנאסף על ידי צוות האתר ונועדו לשמש ככלי עזר להחלטה בלבד. "בטוח, ככה עושים ביטוח" אינה סוכנות ביטוח, יועץ פנסיוני או יועץ השקעות והאמור אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי.