כמדי שנה, רשות שוק ההון הביטוח והחיסכון במשרד האוצר מפרסמת את מדד השירות של חברות ביטוח אשר נועד לשקף לציבור את איכות השירות אותה הם צפויים לקבל ברגע שבחרו להתקשר עם חברת ביטוח כזו או אחרת.
המדד, לוקח בחשבון מספר פרמטרים;
- אחוז התביעות ששולמו מתוך סך התביעות שהוגשו לחברת הביטוח ומהירות הטיפול בהן.
- שביעות הרצון של הלקוחות ועד כמה הם ממליצים על חברת הביטוח.
- מספר תלונות הציבור שהוגשו כנגד החברה.
- אפשרות לבצע פעולות בכלים דיגיטליים.
- זמן המענה הטלפוני.
כמו כן, כל חברה מקבלת דירוג ייעודי לכל סוג ביטוח. הכוונה היא, שחברה מסוימת יכולה לקבל ציון מעולה בביטוחי רכוש (רכב, דירה) אבל "להיכשל" בכל הקשור לביטוחי פרט (ביטוח בריאות פרטי, ביטוח תאונות אישיות וכו').
לכן, אם אתם לקוחות של חברה מסוימת בביטוח מסוים – כדאי שתבדקו את טיב השירות שלה. יכול להיות, שהמחיר שאתם משלמים בסופו של דבר לא ישתלם לכם בבוא הזמן כי השירות של חברת הביטוח שבה יש לכם את הפוליסה לוקה בחסר והתביעות שתגישו לא יאושרו כלל.
מדד 2019 לעומת מדד 2018
ההפתעה הגדולה של 2019 היא ללא ספק ליברה חברה לביטוח שנכון לעכשיו, באמת נראה שהיא מתכוונת לממש את כל ההבטחות בפרסומות שלה על כך שהיא מתכוונת "לשנות סדרי ביטוח". החברה שהגיחה לאוויר העולם בסוף 2018 דורגה ראשונה וקיבלה ציון 89 מתוך 100 בביטוחים אותם היא משווקת. חברת הביטוח ווישור we sure שגם היא התחילה לשווק ביטוחים בשנתיים האחרונות, עדיין לא נכנסה למדד בגלל שאין עדיין מספיק נתונים המאפשרים לשקלל ציון אותנטי.
אחרי ליברה, בראש הרשימה, ממשיכה לככב חברת ביטוח ישיר שמראה ציוני מעולים בכלל הביטוחים שהיא משווקת. חברת הביטוח מגדל התדרדרה למקום האחרון.
חשיבות ציוני המדד לבחירת חברת הביטוח שלכם
מדובר על יוזמה מבורכת של משרד האוצר בעלת חשיבות עליונה עבורכם. למקרה ששכחתם / הדחקתם, חברות הביטוח מרוויחות כשאתם לא מקבלים כסף, והאינטרס שלהן הפוך משלכם – על כל שקל שהן לא מעבירות לכם, נשאר להן יותר כסף בשורה התחתונה ובלעי המניות נשארים מרוצים.
כשבוחרים איזה ביטוח רכב לעשות, בריאות או כל ביטוח אחר – למעט הפרמטר של המחיר שהוא חשוב מאוד, צריכים לקחת בחשבון גם את פרמטר איכות השירות של חברת הביטוח.
כפי שהבנתם, ביטוח לא שווה כלום אם החברה המבטחת שעומדת מנגד לא תהיה מוכנה לשלם לכם את הפיצויים שמגיעים לכם.
אנחנו כאן לשירותכם לכל שאלה או בקשה.