כחלק מהסדר שרשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון החלה ליישם בשנים האחרונות בענף, החל ממחר (ינואר 2021) סוכנים וסוכנויות ביטוח יהיו חייבים להיות שקופים לחלוטין מול ציבור לקוחותיהם ולעדכן אותם האם הם עובדים רק עם חברות ביטוח ספציפיות.
כמו כן, במטרה להעניק לציבור הישראלי את השירות המקצועי והטוב ביותר תוך כדי שקיפות מלאה, ההנחיות החדשות קובעות כי סוכנים יצטרכו להסביר ללקוחותיהם מדוע הם בחרו בפוליסה אחת על פי פוליסה אחת, יאסר עליהם לגבות "דמי עזיבה" ברגע שלקוח מחליט לעזוב אותם.
הסטטיסטיקה נתנה את הטון
הרשות אספה נתונים אודות ביטוחים שנעשו דרך סוכני ביטוח ו"חשכו עיניה". הנתונים הראו ש 85% מהסוכנים עובדים לכל היותר עם שתי חברות ביטוח ו 60% מהסוכנים עובדים עם חברת ביטוח אחת בלבד, ומדובר על מצב אבסורד לחלוטין.
סוכנים נתפסים כאוטוריטה, כאלו שרואים את טובת הלקוח לנגד עיניהם תמיד ואמורים לדאוג לו לביטוחים הטובים ביותר – כך זה צריך להיות. אבל, חלק מחברות הביטוח דאגו לשנות את זה והחלו להציע תמריצים גבוהים לסוכנים על מנת שישווקו את הביטוחים שלהן באופן בלעדי.
סוכני ביטוח איכותיים, כאלו שלא עובדים רק בשביל התגמולים מחברת הביטוח ובטחון הלקוחות באמת חשוב להם, עובדים עם כל חברות הביטוח במטרה אחת – שתהיה להם את האפשרות להעניק ללקוחות שלהם את הכיסוי האולטימטיבי במחיר המשתלם ביותר.
למה זה חשוב לבחור בסוכנות שעובדת עם כל חברות הביטוח
חברות שונות, מציעות פוליסות שונות עם כיסויים שונים. חלק מהפוליסות טובות יותר וחלק טובות פחות. סוכן שלא עובד עם כל חברות הביטוח או מוטה למכירה של פוליסת ביטוח ספציפית, ברוב המקרים יציע ללקוחות ביטוח שעשוי להיות פחות טוב מהביטוחים שקיימים בשוק תוך כדי שהוא מנצל את סמכותו לגרום להם להאמין שהם עשו את הבחירה הטובה ביותר.
קחו לדוגמה ביטוח בריאות פרטי, ביטוח שלכל הדעות חשוב שיהיה לכל אזרח במדינת ישראל. אם סוכן הביטוח שלכם המליץ לכם על ביטוח בחברה ספציפית מבלי להסביר לכם במדויק למה הוא בחר בפוליסה הזו והאם הוא עובד רק אם אותה חברה – ככל הנראה חושב על טובתו האישית לפני טובתכם.
להיות מבוטחים דרך סוכנות זה דבר חשוב לעין שיעור. אך, במידה ובחרתם בסוכן שהדבר היחיד שמעניין אותו כמה כסף נכנס לו לחשבון הבנק בסוף החודש – בחרתם בסוכנות הלא נכונה.